Gå til innhold

audi 90 grei førstebil?

Ranger emnet


Stig Robin

Anbefalte innlegg

hei, er ny på forumet så er ikke helt sikker på om denne tråden skal være her. mod får flytte den vis den ikke passer her.

 

er ute er bil nå, og har fått øynene opp før audi 90 coupe. er det noe spesielt jeg skal være forsiktig med når det gjelder dem? noen feil ?

 

kom gjerne med positive og negative ting om den :)

 

mvh stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du skal vel alltid være "forsiktig" når du kjøper deg en så gammel bil.

 

Har hatt en sånn bil, dog uten quattro, og kan ikke si annet enn at det er den eneste bilen jeg har hatt som jeg savner.

 

Den tiden jeg hadde min så måtte jeg bytte bensinpumpe, dynamo, vifte til klimaanlegget, bremsekalipper bak (det er ofte feil på bakbremsene på disse bilene samt håndbrems)

Ellers er det gjerne litt tikking i motoren og kjøres den litt hardt, er den glad i olje.

Men tar du vare på den og regner med litt utgifter, kan jeg love deg at du får en bil du blir glad i!

 

Og lyden... FANTASTISK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Helt grei bil, ganske daff etter min mening, å Audi er jo ikke det samme uten Quattro, jeg kjøpte meg en coupe quattro, å har hatt en del problemer, du burde være glad i å skru det er som regel bare bagatell feil da , har ikke hatt motor problemer, da men jeg har en 2,3L rekkefem.

grei første bil. Du har valgt riktig merke som første bil:D

 

Er ikke meningen å skremme med å være negativ, men snakker bare ut i fra personlige erfrainger

Verden er farlig ingen har overlevd enda!

Lev Livet Kjør Audi! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

da ser jeg etter bil igjen, siden det ikke ble noe sist gang.

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1979853 syns om den?

 

er ikke eu godkjent pga sprekk i frontrute og håndbrekket ikke virker. hun skulle fixe frontrute og sende med nye calipere bak.

 

syns om prisen?

 

blir litt drit og skal reise fra Mo i rana og helt til lillehammer også er det ikke verdt det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raufoss er ikke lillehammer.

Vet du om denne bilen er ombygd? Tror ikke det er mange som har 20V og mangler quattro

 

var meningen at jeg skulle møte eiern av biln i lillehammer.

 

men slo tanken fra meg da jeg ville ha Quattro

 

skal antageligvis hente den her på torsdagen http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1977843

 

får den for 30k, ble ikke coupe men det blir vel greit likevel : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal antageligvis hente den her på torsdagen http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1977843

 

får den for 30k, ble ikke coupe men det blir vel greit likevel : )

 

Hvis jeg var deg så ville jeg gått for denne:

31_1158995009.jpg

Der har du jo en forholdsvis grei 2 dørs 2.3 20v Quattro til litt over 40000,- (trykk på bildet)

 

Hadde jeg hatt penger selv nå så... :D

99'mod Audi A6 1.8T avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Låner topicen jeg, i og med at "stig robin" henger på mopedportalen og der står det 90 quattro 2,3 i signaturen så regner med at han har skaffa seg bil :)

 

Jeg skal ha førstebil snart, jeg vil egentlig ha audi a4 TQ, men det er en litt dyr førstebil, blir vell noen riper her og der tenker jeg.

 

MÅ være quattro.

 

80'en virker grei, men også litt slapp.

 

90'en ser jo råbra ut :D er de sprekere enn 80'n? Noen modeller jeg bør styre unna, motorer osv?

 

Svakheter; bremser, pakninger, elektrisk..

 

rust?

 

Får vell en brukbar en til 50k sikkert?

bensintørst?

 

 

mvh Lars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner topicen jeg, i og med at "stig robin" henger på mopedportalen og der står det 90 quattro 2,3 i signaturen så regner med at han har skaffa seg bil :)

 

Jeg skal ha førstebil snart, jeg vil egentlig ha audi a4 TQ, men det er en litt dyr førstebil, blir vell noen riper her og der tenker jeg.

 

MÅ være quattro.

 

80'en virker grei, men også litt slapp.

 

90'en ser jo råbra ut :D er de sprekere enn 80'n? Noen modeller jeg bør styre unna, motorer osv?

 

Svakheter; bremser, pakninger, elektrisk..

 

rust?

 

Får vell en brukbar en til 50k sikkert?

bensintørst?

 

 

mvh Lars :)

 

Ikke gjør narr av 80'n da ;) kjører det selv, dog med V6 og skinnseter <3

Men det kommer jo ann på motoren da, hvor sprek den er ;) 2.3 literen er det vel 137hk i eller noe, skal du ha quattro, må du plusse på godt og vel 300kg tenker jeg. MIn veier rundt 1550kg med quattro og V6 på 150hk og den gjør 0-100 på 9.7 sekunder. Trur samme bil med 2.3 quattro gjorde det på rett over 10 sekunder, så den er ikke så mye daffere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en coupe 2.3e.

 

Motoren yter 133hk, noe som ikke drar skinnet av pølsa men fungerer veldig bra til normal og litt inspirert kjøring.

Som nevnt tidligere så har femmeren en tendens til å bruke litt olje hvis den kjøres hardt.

På min hadde forrige eier klart å sprekke en av slangefestene på radiatoren ved å pushe kald motor. Med dette og litt andre ting i bakhodet tror jeg det er ekstra lurt å kjøre denne motoren rolig fram til den blir varm, i forhold til en del andre motorer.

Noen elektriske feil kan det være, selv har jeg bare slitt med noen slitne følere og lyspærer som har gått.

Bakluka er notorisk kjent for å knirke, men dette løser man lett med litt silikonspray/stift en gang i blandt. Samme gjelder for å forhindre lekkasje ved vinduer.

Forbruket er helt greit, min ligger på 0,78-0,85 på langkjøring (5-trinnskasse).

Kjøremessig er bilen veldig god å kjøre om sommeren. Sitter godt på veien uten noe særlig krenging, og med originale fjærer byr den også på veldig god komfort.

Om vinteren er det ikke alltid like hyggelig, spesielt ikke med fwd. Selv med gode vinterdekk (conti viking 3 195/60-15 ca..) opplever man at bilen understyrer veldig lett. Noen ganger slipper rompa litt brått.

 

utstyr er alfa omega!

Jeg hadde ikke kjøpt en 80/90/coupe/cab uten sportsinteriør! Det utgjør natt og dag på bilens verdi ved salg, sittestilling, førsteinntrykk og generelt inntrykk av bilen m.m. Anbefaler også 3-eikers sportsratt.

 

Økonomisk sett er det ofte mye penger for en gammel bil som gjerne har fått noen mil på tellern. Likevel ser og føles bilen mye nyere ut. I tillegg tror de aller fleste at bilen er mye dyrere enn den faktisk er, noe som er litt kos.

Reservedeler ved uhell er fort kostbare. Ble selv påkjørt i vinter og resultatet ble retting av bakskjerm, ny brukt dør, litt retting av b-stolpe og div lakkering til den nette sum av knappe 26 000.

Forsikring på disse bilene (spesielt coupe og cab?) er dyrt i forhold til alder på bilen og go-power.

 

Det var hvertfall litt av mine erfaringer og refleksjoner, kanskje noen kan ha nytte av det.

Endret av Aleksander

2000 Bmw 318iT

1991 Audi coupe 2.3 E

[x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår