Gå til innhold

bensinpumpe fra biltema?

Ranger emnet

logga

Anbefalte innlegg

er det noen som faktisk har installert biltema pumpe? fungerer det?

Bare svarer litt "ordentlig" nå jeg..

Har kjøpt biltema pumpe, og montert. Funker helt gull!

Den er HELT lik som orginalpumpa, passer rett i orginalfestet og er helt lik å montere.. Det er en pumpe til Audi 100, hverken mer eller mindre.. Så jada. Det fungerer! Bare å kjøpe..

Og bare lurer, hvorfor skulle biltema pumpa være anderledes enn orginalpumpa å montere? :hammer

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Bare svarer litt "ordentlig" nå jeg..

Har kjøpt biltema pumpe, og montert. Funker helt gull!

Den er HELT lik som orginalpumpa, passer rett i orginalfestet og er helt lik å montere.. Det er en pumpe til Audi 100, hverken mer eller mindre.. Så jada. Det fungerer! Bare å kjøpe..

Og bare lurer, hvorfor skulle biltema pumpa være anderledes enn orginalpumpa å montere? :hammer

Glimmers at det funker. Beklager at jeg tok litt hardt i lenger oppe, det er liten tvil om at jeg er total novise med biler og dere ikke er det. Så kan det vel oppstå noen misforståelser etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler deg å kjøpe pumpe fra Biltema.

Hvis den originale pumpa holder i rundt 20 år, så vil biltema pumpa holde alt fra 2 år til kanskje OVER 20 år.

Et problem med å bruke uoriginale deler, er garantien på bilen.

Men da denne er bortfalt for ganske mange år siden, desta bedre grunn til å kjøpe billig.

Du bør i tillegg bytte bensinfilter når du bytter pumpe.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Gode greier, takk for alle svarene. Som sagt så tok jeg for hard i lenger oppe. Vet ikke, men ble rimelig stressa av denne bensinpumpe-saken da flere verksteder gav meg latterlige priser (4000-5000 kr BARE for pumpa, original selvfølgelig), og at en Audi-spesialist på merkeverksted i tillegg sa den biltema-pumpa kunne føre til EKSPLOSJON i tanken etc. Ja 80 liter bensin blir jo sikkert et bra smell!! Høres ikke det veeeelig rart ut, forutsatt at den blir montert slik den skal!? (Kanskje han mekanikeren trodde jeg hadde tenkt å bruke lighter for å lyse opp neddi der vel skifte...) Jeg kan ikke fatte at det kan være tilfelle. På den andre side, med minimal bilerfaring har jeg vel en tendens til å ta merkeverstedene veldig seriøst... Vel, saken er at pumpa går fremdeles men bråker hele tida, høy summelyd og noen ganger brøler den, men dette gir seg ved omstart...da er den bare den vanlige irriterende summinga.

anbefaler deg å kjøpe pumpe fra Biltema.

Hvis den originale pumpa holder i rundt 20 år, så vil biltema pumpa holde alt fra 2 år til kanskje OVER 20 år.

Et problem med å bruke uoriginale deler, er garantien på bilen.

Men da denne er bortfalt for ganske mange år siden, desta bedre grunn til å kjøpe billig.

Du bør i tillegg bytte bensinfilter når du bytter pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en Audi-spesialist på merkeverksted i tillegg sa den biltema-pumpa kunne føre til EKSPLOSJON i tanken etc. Ja 80 liter bensin blir jo sikkert et bra smell!! Høres ikke det veeeelig rart ut, forutsatt at den blir montert slik den skal!? (Kanskje han mekanikeren trodde jeg hadde tenkt å bruke lighter for å lyse opp neddi der vel skifte...)-------------------------------------------------------------------------------------------------------hahaha dem er veldig flinke til å vaske hjærne til folka.disse som jobber på "merke verksteder".Ta masse penger fra folka dem er flinke til det og. dem dritter jeg i.(merke verksteder).

Bare kjør-så lenge det går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider