Gå til innhold

Min Audi a4 2005 B7

Ranger emnet


Quattro_King

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg "ny bil" 20-12-07

 

 

Årsmodel: 2005

Merke: Audi A4 Avant

Motor: 1,8TQ 163hk.

Farge: Mauritzius blå.

 

 

Kjøpt ny i Norge.

 

Utstyr:

- 6 trinns girkasse.

- Bi - Xenon.

- Kjørecomputer m/farge display.

- S-Line Eksteriør og interiør (skinn / stoff)

- 19" Zito TITAN m/TOYO Proxes dekk.

- 16" Alu på vinter.

- Sportsunderstell.

- Midtarmlene.

- Elektriske stoler.

- 2 soners klima.

- El. Vinduer.

- Varme i seter.

- Regnsensor.

- Multifunksjons ratt i skinn.

- Audi Consert m/original sub.

- Sort/grått interiør

- Sort tak trekk

- "Comming home" lys

- Servotronic.

- Alu girkule.

 

 

Har ikke noen store planer for bilen, synes den er ganske så tøff som den er,men noen forandringer blir det:

 

Mods som er gjort:

 

S-line speil-merker

4stk sete puter sline

Krittkvite parklys

Xenonmatch pærer fra Höen (byttet ut med 8000K xenon)

VW audi club merker i Crome

Ditec behandling

Soting av vinduene

60.000 service

Ipod adapter

Senkeskåler

Chipping

Luftfilter (BSR opti flow)

4" endestusser

Forge resirk ventil

Matte alu speilhus

Kamei Øyelokk

Xenon 8000K til sprederne

Seat Cupra R leppe

 

Står for tur:

 

N75 H-ventil?

 

 

 

Kom gjerne med Innspill og meninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nydelig, hva er ditec behandling?

 

 

effektiv og langvarig lakkbeskyttelse

Gjør det ikke selv...

Man kan selvfølgelig beskytte billakken ved regelmessig rengjøring, voksing og polering, men på lang sikt er ikke dette nok. Slike overflatebehandlinger klarer ikke å fjerne de nedbrytende stoffene som har lagt seg ned i porene.

 

Å fjerne disse, krever en meget avansert metode. DiTEC klarer dette fordi DiTEC dyprenser, tettet og konserverer lakken slik at man beholder den originale lakkkvaliteten i årevis, garantert.

Gå profesjonelt til verks...

DITEC er en avansert behandlingsmetode som krever både tid og nøyaktighet, men som er meget effektiv og langvarig. Kort fortalt består DiTEC av en 5 stegsprosess, alle de 5 stegene med ulike typer kjemikalier.

 

Først avfettes bilen, så "slipes" ugjevnhetene bort, så dyprenses lakken helt ned i porene slik at det dannes et overtrykk i lakken. Så fylles og tettes porene med et aktiviserende stoff. Dette gjør at lakken blir seigere, sterkere mot blant annet steinsprut. Til slutt påføres "topcoaten".

 

Dermed er lakken DiTEC behandlet. Etter behandlingen skal bilen ikke vaskes på 14-dager p.g.a. herdingen. At DiTEC lakkonservering bevarer nybil glansverdien viser diagrammet til høyre. Etter DiTEC lakkonserveringen tåler lakken de fleste typer vaskemidler som: avfettinger, alkalisk-shampoer. Ikke kjør bilen igjennom børste-vaskemaskiner. Såpe, høytrykks-spyling og så svampevask er å foretrekke. Mer effektivt kan det ikke gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget utfyllende svar.. :) Du skrev på PM at bilen ikke burde være eldre enn 2 år, så min 04 modell kan ikke ditec behandles? Pris? Annet OT spm hvis jeg får lov; hva er da galvansiert lakk? Har ikke disse bilene eget emblem.. Flere bilder av bilen? ;)

Carless

 

(X) AUDI A4 AVANT S-LINE 2004 1,9 TDI 170HK

(X) VW POLO 1,2 SUN 55HK 2005 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget utfyllende svar.. :) Du skrev på PM at bilen ikke burde være eldre enn 2 år, så min 04 modell kan ikke ditec behandles? Pris? Annet OT spm hvis jeg får lov; hva er da galvansiert lakk? Har ikke disse bilene eget emblem.. Flere bilder av bilen? ;)

 

Det er vel slik at dem ikke annbefaler/ikke utfører Ditec på eldre bilen enn 1-2år. MEN om bilen er fri for lakkskader, så går det sikkert ant og høre med dem.

 

Koster rundt 3500,- + at man må ha en "etterbehandling" etter et år, koster 1200,- mener jeg. Aner ikke hva galvanisert lakk er! :confused: Jo, etter Ditec bahandling så får man et eget emblem ja, er dette-> ditec-logo-liten.gif selfølgelig uten DiTEC skriften da:)

 

Har noen bilder til, kommer senere ikveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sendte idag en e-mail til svensen eksos for og høre hvor mye dem tok for og fikse 2stk 4" endestusser til min A4, fikk dette til svar:

 

Hei!

For 4" endestusser og arbeid kommer det seg på 2300.- inkl.mva.Dette grunnet en del arbeid for å lage og å få tilpasset overganger fra pottene, da disse har veldig liten utgang originalt.

 

Synes dette var en litt stiv pris!

 

Er det noen andre som har fått utført denne jobben, til noen andre firmaer eller evt svensen eksos, som kan gå god for denne prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår