Gå til innhold

Kjente feil med Golf

Ranger emnet

a-m-askim

Anbefalte innlegg

Neste EU-kontroll. Ta en kaldstart med bilen. sjekke om regiserreima er slitt eller om det er oljelekasje bak den. Hvis selger sier den nettopp er skiftet, så spør etter kvitering. Kanskje følger det med et servicehefte. er det noen synlige oljelekasjer på motor. Kan også være lurt å sjekke skrulokket for oljepåfyll, er det noe hvit guffe der, kan toppakningen være dårlig. Samme hvis vannbeholderen er full av skitt. Skifte av registerreim og toppakning er noe som koster, hvis du ikke gjør det selv. Rust rundt hjulbuekanter og dørkanter er standard på litt eldre golfer. Sjekke om kanalene er sammenpresset og rustet. Prøvekjør og test alle girene ink. revers. hør etter ulyder når du kjører. prøv å rikke forsiktig på monojettronicen når bilen er igang. forandrer turtallet seg er forgasserflensen dårlig. hvis du kjøper så spør hvilken olje som er i motoren, slik at du senere ikke blander inn en annen type. Er det jeg kommer på i farta:) Uansett så må du vurdere det opp mot prisen og km. Uansett så er golf et bra valg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det elektriske ruter så test dem.

takluke, manuel eller elektrisk test den.

bakluka er legendarisk på rust rundt ruta.

håndbrekk armen på caliperne bak har en tendens til å henge seg eller gå tregt. hør med eier om dette henger, om han påstår det ikke gjør det så tester du :D

det jeg kom på i farta

92 VW Golf GTI 16vTurbo

86 VW Jetta CL

75 VW Boble 1600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

naf kjøpstest, de finner garantert feiler og mangler med bilen! koster litt penger men det er værdt det ( får sikkert mange gode prutegrunner her og der ) jeg vil anbefale å høre etter ulyder i motorommet ( vannpumpe osv ) kanskje hjullagerene trenger en oppstramming. Også er det vel veldig kjent at girkassen på en MK3 er dårlig ( i forhold til de som var på MK2 )og til dere som er sterkere innenfor dette felte må rette meg om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider