Gå til innhold

får ikkje start

Ranger emnet

ole180

Anbefalte innlegg

Har skiftet nett nå fra ein 940 med FK maskin, har koblet opp alt utenom airbags og ABS, men får ikkje start... pumpene og alt dette funker, det er lys og alt det elektriske utenom funker, men kommer bare ein klikke lyd (rele) når eg vrir på start, ingenting som skjer...

Noen som har ein anelse om hva dette kan vær`?

Mvh Ole=)

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... kanskje litt dumt men har et tips om du ikke har sjekka! Men målt spenning over "styresignalet" på solenoiden til starteren når du vrir om?

Klikket virker jo som at det er startrelèt som slår inn... hvis det er på siste hakket på tenninga.

Hvis spenning der, så kan det være solenoiden som er gåen... eller starteren...

Hadde et lignende problem på en 240(med F) for en liten stund sia!

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet ut av det, du har den kabelen som B230FT meiner, ein GB, den går ikkje opp til tenninga, punkt 50, så koblet til strøm på den eine der og da gikk starteren rundt, så lurer på hvordan eg skal gjør det, om eg skal koble meg innom den som står på punkt 50 eller ta den vekk og legge den GB innpå der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet ut av det, du har den kabelen som B230FT meiner, ein GB, den går ikkje opp til tenninga, punkt 50, så koblet til strøm på den eine der og da gikk starteren rundt, så lurer på hvordan eg skal gjør det, om eg skal koble meg innom den som står på punkt 50 eller ta den vekk og legge den GB innpå der heller.

hmmm... Trodde den kabelen gikk inn på relêt på dempertårnet der!

Dreiv å surra med det der for et års tid siden, men alt som heter hukommelse er vekk:P

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

relee?

ja når du nevner det så skal det jo være ett relee ein plass der, den hadde eg glømt ut:P ner og se om den står på der som det ska;)

hehe^^ har ikke titta på noe annet lh 2.4 nett en i min!

Men der sitter det "på" ekspansjonstanken;)

Trrooooor jeg! Veit ikke akk om det er det... Men husker jeg hadde noe kødd der.

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, på ein vanli F maskin så trur eg det relee skal ligge der, på FT så er det på andre siden, men den var på plass, og ingen releer som mangla heller, så får prøve å koble det opp på ein måte sånt at eg får det til og funke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider