Gå til innhold

Hvilken STASJONSVOGN bør man velge??

Ranger emnet

Danielos

Anbefalte innlegg

Toyota Avensis eller corolla,finnes vel knappt noe mer driftsikkert. Saab 9-3 eller 9-5 er flotte og rimelige biler. Mazda 6, undervurdert bil som du garantert får mye glede med.

Alfa 156 er vel muligens den fineste etter mitt syn.

Spørs litt på størrelse bil du trenger, hvor mye du kjører og om du vil ha diesel eller bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

IKKE kjøp toyota avensis d4d er i allefall rådet fra en av drosjesjåførene her i byen, han sier det at når de kommer opp over 150k km så er det bare feil, inn og ut av verkstedet hele tiden pga mye elektronisk tull...

Jeg har selv en volvo V40 -02 mod og er bare plaget med den, den har vært inn og ut av verksteder sikkert 10 ganger i år og vi er snart i februar....

Mvh Kai-Rune

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha Volvo, så ikke kjøp "ste-Volvoene" som f.eks V40, eldre V50 o.l. Masse Ford-løsninger proppet i dem, og dermed mye småfeil :)

Det her med problemene til en tidligere her på 850 og V70 tviler jeg er noe utbredt problem. Spurte mekanikeren når jeg hadde service her for litt siden (kjører selv 850) og han sa at det var noen få biler som hadde hatt problemer med det, og kallte dem "Mandagsbiler"

Selv har jeg ikke hatt noen sånne feilmeldinger siden bilen var ny, og heller ikke faren min verken på den gamle eller nye V70`n. Jeg har hatt to motorfeilkoder gjennom bilens liv, den ene var dårlig kontakt på temp.giver på radiator, og den andre var gåen Lambdasonde :)

Ville da heller kjøpt f.eks en 850 stasjonsvogn kontra en 940, da 940 er vesentlig eldre bil konstruksjonsmessig. 850 var jo en revolusjonerende nykommer da den kom og har lagt grunnlaget for de Volvoene som blir solgt den dag i dag. Sikrere er den også.

900-serien er jo for all del en bra bil det og! Men du ser vel poenget mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mazda 6 som nevnt tidligere er en god bil, men det er problem med disse, de ruster. særlig i hjulbuene bak. noe problemer med sveisen eller det tettnings stoffet de bruker, men har det blitt fikset tror jeg ikke det er noe problem. er i hvertfall en utrolig god bil å kjøre, men mitt valg ville falt på mitsubishi galant, den er tøff god motor å går langt, har en arbeids kolega som har en slik som hr runnet 300km å moren hans har en like som har gått noe av det samme, bare byttet slitasjedeler og tatt servicer

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha Volvo, så ikke kjøp "ste-Volvoene" som f.eks V40, eldre V50 o.l. Masse Ford-løsninger proppet i dem, og dermed mye småfeil :)

Litt OT, men er det ikke Mitsubishi som har levert deler og former til S/V40?

Volvo 850 eller en eldre Mercedes ville nok være mitt valg om jeg skulle ha en solid stasjonsvogn. Peugot 405

er heller ikke dum, bare veldig kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en 2000 mod Nissan Primera Sport?

Sportslig stasjonsvogn med gode kjøreegenskaper + japansk kvalitet!! Registerkjede+++

Selger min. Send pm hvis intressant!

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Astra F 1,8 16v sportive.

Her får du mye bil for penga... Meget god motor, som holder det den lover. (merk, ikke kjøp 1,6 16v, derfor sportive)

Stift og godt understell. Ofte stelt godt med, gode stoler, 125hk om det er 1994mod, drivstoff venlig. Billige deler.

Bil under 20k...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med octavia stasjonsvogn?

Stor og god plass, mange motor alternativer, lett å få den litt finere(senk, felger osv), rimelige deler og veldig pålitelige.

Har du litt penger kan du jo f.eks kjøpe en ny octavia RS med enten en 2.0L turbomotor på 200hk, eller en 170hk diesel motor. Synes de er veldig fine!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo 200/700/900 serie! om du er opptatt av utseende og ytselse så ser du litt nermere på 965. er den siste ordentlige volvo`n så den har RWD og.

Hva er det som gjør rwd så fantastisk? Volvo 850 er bedre enn alle disse.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er som vanlig langt ute på feil jorde med skylappene dine.. Tror jeg har fortalt deg før at det er greit å vite i allefall bittelitt om det man slenger ut.

Volvo V 40 har ikke en eneste jævla Ford del eller løsning. Den er produsert i Nederland, ved NedCar fabrikken på samme samlebånd som Mitsubishi Carisma..

Tidlige V 50 har en del problemer ja, men det er nok ikke Ford løsningene som er problemet der heller gitt, fordi Focusen som den er basert på, er tilnærmet feilfri. Det har vært to feil på Focus fra 05, det ene hetter Ebersprecher, det andre er EGR ventilene på dieselmotorene, som også her kommer fra PSA.

Og V 50en har andre problemer.

Vær så snill å slutte å lyve. Vet du ikke bedre, så hold kjeft

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider