Gå til innhold

Hva skjer vist jeg kjører en bil uten skilter? og blir tatt?

Ranger emnet


killerFly

Anbefalte innlegg

Får du regning fra tollvesenet å 130 000 fordi du var ute og kjørte litt?

om du kjører en bil på vei uten prøveskilter som er gyldige så kan de tvangsinlegge deg en avgift ja, og bilen blir inndratt til avgiften er betalt.

 

jeg har ikke fått bot nei, men vet om en som har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

makan, hvem har sagt at man ikke kan ha forsikring på en bil uten skilt (forutsatt at bilen er avskiltet og har fått tildelt et norsk kjennemerke)

 

Selvmotsigelse? Hvordan kan en bil være avskiltet og samtidig ha fått tildelt et norsk kjennemerke?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen det er snakk om er ikke godkjent i Norge. Er vel Nissan Skylineen det er snakk om. Det dumeste er at du ikke har forsikring. Bedre å betale 225,- dagen enn å kjøre uten ;)

 

Ja, tenkte litt på den og eventuelt tidligere registerte biler.. som skiltene er levert inn på osv.. Ville bare høre hva som skunne skje jeg.. Har fått så mange spørsmål om dette..

Men har aldri klart å svart på det..

Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her..

 

Proskjektsiden og oversikt over bilene..

http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min vil jo fremdeles ha det samme registreringnummeret selv om jeg leverer inn skiltene.

 

Hehehe... Joda, det er kanskje sant nok, hvis du skal vri på det.

 

Men det var ikke poenget. Poenget er at dersom du leverer inn skiltene, er ikke bilen lenger registrert, og da er det det irrelevant om den har vært det tidligere. Når de skriver "har fått tildelt norske kjennemerker", menes at bilen er registrert i Norge og er påsatt norske skilt - ikke at den en gang har vært det. Så lenge bilen er avregistrert/avskiltet, vil jo ikke forsikring osv gjelde lenger, og da har spiller det ingen rolle om den en gang i tida har hatt norske kjennemerker, så lenge den var avksiltet/avregistrert når man kræsjer.

 

Det var dét jeg ville frem til ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg mente var at så lenge bilen har vert registrert så finnes det et skiltnummer til bilen, og da kan bilen forsikres (jeg har hatt delkasko på en bil som stod til lagring, og da kun delkasko og ikke ansvar)

 

men, hvorvidt en ansvarsforsikring vil gjelde på en avskiltet bil kan jo diskuteres. det står i så fall i forsikringspapirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg mente var at så lenge bilen har vert registrert så finnes det et skiltnummer til bilen, og da kan bilen forsikres (jeg har hatt delkasko på en bil som stod til lagring, og da kun delkasko og ikke ansvar)

 

men, hvorvidt en ansvarsforsikring vil gjelde på en avskiltet bil kan jo diskuteres. det står i så fall i forsikringspapirene.

 

Hmpf... Sounds strange, har aldri hørt om noen som har gjort det før. Men hvis det er mulig, så har jo alle som har avregistrert bil/MC osv i vinterhalvåret for å spare penger på forsikringa kasta bort noen kroner i tastetrykk-gebyr hos Statens vegvesen ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmpf... Sounds strange, har aldri hørt om noen som har gjort det før. Men hvis det er mulig, så har jo alle som har avregistrert bil/MC osv i vinterhalvåret for å spare penger på forsikringa kasta bort noen kroner i tastetrykk-gebyr hos Statens vegvesen ;)

 

Har man en bil man er redd for bør den jo være forsikret selv om den er midlertidig avskiltet! Hva om noen skulle finne på å stjele eller herpe den i mellomtiden? Da snakker vi selvsagt forsikring type brann, tyveri osv, og ikke ansvar eller kasko, for bilen skal jo ikke brukes.

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man en bil man er redd for bør den jo være forsikret selv om den er midlertidig avskiltet! Hva om noen skulle finne på å stjele eller herpe den i mellomtiden? Da snakker vi selvsagt forsikring type brann, tyveri osv, og ikke ansvar eller kasko, for bilen skal jo ikke brukes.

 

Jeg er selvsagt enig i det, men det er jo noen som tror at garasjen er et trygt sted, og derfor velger å avregistrere dritten samt droppe forsikring i vinterhalvåret (jeg tenker da på folk som har MC eller "sommerbil") i den hensikt å spare penger.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde delkasko for å dekke brann (batteriladder, vedlikeholdslading), tyveri, glass/hærverk.

 

kan også droppe forsikring og beholde skiltene, men da må du ta av skiltene og legge dem i bilen eller hjemme for bilen blir automatisk begjært avskiltet når ansvarsforsikringen opphører.

 

så er det bare å sette forsikring på bilen og en telefon til BT så er begjæringen borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår