Gå til innhold

motor spm....

Ranger emnet

s4nd3r

Anbefalte innlegg

Skall bygge motor no, blir en enkel og grei motor,

blir fk blokka mi, en 351topp, hl2,4sprut. og en turbo fra en ET motor, hadde vore litt kult og smelt inn ei penta veiv i samme slengen, men de gidd ikkj eg å bruke tid på no.. og må ha nye dyser, litt større enn orginalt.. eller er det ikkje vitts?

er det 1 eller 2 hjærner på hl2,4? og vor får eg kjøpt formotstand henn? gidd ikkje å bruke 1000kr på volvo.. :iconsm

bare og bygge den sjøl..

vil motor opsette fungere greit? skall sefølglig ha chipp i jærna, og sette lmm attme insuget, så motoren ikkje blir kvalt når dump en pysja... :P

skall kansje hente ny bil neste helg...vist den ikkje blir solgt.. :S

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil motor opsette fungere greit? skall sefølglig ha chipp i jærna, og sette lmm attme insuget, så motoren ikkje blir kvalt når dump en pysja... :P

skall kansje hente ny bil neste helg...vist den ikkje blir solgt.. :S

mente du nå at du skulle sette lmm etter turbo og dump?

funker ikke å ha lmm på trykksia blir helt gerne målinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gale målinger? om du har LMM etter IC så registrer jo LMM den temp og mengde luft som går inn til motoren ;)

åpendump og lh 2.4 har blitt testet før, går svært dårlig. bare og søke så ser du det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er 2hjerner på lh2,4. d funker å ha lmm mellom turbon i innsuget, har prøvd det selv, men hvis du ladder for mye trykk så ødelegges lmm mye fortere, så du bør helst ha den før turbon. har prøvd forskjellige løsninga for å ungå å få motoren til å dø ut eks når dumpen åpne, for tiden kjører jeg uten dump å d fungerer nogenlunde greit, men skal prøve med resirk dump å bare for å prøve å sjå om det blir noe forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker vanlig dump på min bil funker helt greit og jeg har 230FT og den kveler seg ikke på dumping :)

Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006

Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X]

Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X]

Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X]

Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider