Lisaceline Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Hei, jeg har en 92 mod saab 9000i. Med defa-alarm.. Nå har den slått seg VRANG! Jeg har prøvd å skifte batterier i selve utløseren, men det hjalp ikke... What can I do??:confused: Bilen har start sperre og har stått i en uke. Må jeg virkelig omprogramere utløseren, eller er det noe enklere jeg kan gjøre?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaT Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 sikkert fjernkontrollen som er utslitt.. kjøp ny...eller koble ut hele alarmen... Siter 1989 Audi Coupe 2.3E 1990 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lisaceline Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Så jeg trenger ikke å omformatere kontrollen eller noe sånt?? Jeg lurer på om jeg skal koble den av. Men jeg kan ikke fargekodene.. For jeg må jo ta den ledningen som er koblet til starteren og koble den med en annen ledning.. men hvilken?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lisaceline Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Det der var da ingen sak... :-p Jeg tok bare de to ledningene som gikk fra tenninga (rød og hvit og grå) Og koblet de to sammen! Enn å bruke hue litt.. hehe :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Hvis du vil ha den til å virke igjen og det er en slik med fjernkontroll: sett nøkkel i bil, skru av og på tenning tre ganger. Alarmdioden vil nå begynne å blinke med ca ett sekunds mellomrom. Med alarmen følger det en kode. feks 3-4-6-8-3-4. (Husker ikke akkurat antall siffer) Denne koden bør følge med bilen.. min fant jeg i hanskerommet.(ikke lurt) hvis koden er som ovenfor skal du videre la lyset blinke tre ganger, slå av og på tenning, så 4 ganger, av og på tenning osv. Når du har gått igjennom hele koden vil alarm\startsperre slå seg av. Så tar du fjernkontroll med det nye batteriet i og holder begge knapper inne til bilen "bipper".. nå skal fjernkontroll virke igjen og du slipper å "tjuvkoble" Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lisaceline Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Hmm... Jeg har tenkt å koble den av egentlig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Koble den ut og kast hele dritten. DEFA er latin for skrap Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lisaceline Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 det tror jeg også!! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Hvordan kobler man av Defaalarmen da? Akkurat nå har jeg kobla av + polen for alarmen går bare den får strøm. Ingen av fjernkontrollene funker.. har byttet batteri men virker som hele driten bare er ødelagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lisaceline Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Er alarmen kobla på tenninga? For da kan du gjøre et midlertidig inngrep som får ihvertfall bilen til å starte! Det går to ledninger opp til tenningslåsen. Mine er rød/hvit og en grå. Disse to kutter du av ved defa-boksen og kobler dem sammen..Da får du ihvertfall start, men du må nok på verksted for å få ut hele boksen om du ikke vet hva som er hva av ledninger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg