Gå til innhold

Thilip / Min Audi A4 Avant S-Line 2004

Ranger emnet


Thilip

Anbefalte innlegg

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veldig trist å lese :(

 

MLT kassene har et frynsete rykte ja.

Vet det har vært mye diskusjoner om Audi burde tatt flere av rep kostnadene. Mener de oppgraderte dem til 7 lameller også.. En girkasse skal da vare lenger en 4år!

 

Har du fått vite hva som er galt med kassen?

 

Lykke til hvertfall, håper det ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist å lese :(

 

MLT kassene har et frynsete rykte ja.

Vet det har vært mye diskusjoner om Audi burde tatt flere av rep kostnadene. Mener de oppgraderte dem til 7 lameller også.. En girkasse skal da vare lenger en 4år!

 

Har du fått vite hva som er galt med kassen?

 

Lykke til hvertfall, håper det ordner seg for deg!

 

Nei, har ikke fått vite akuratt hva det er. De har utelukket alle andre problemområder og kommet fram til at det er girkassa som er problemet. De ville ikke bruke timer på å finne ut akuratt hva det var.. Det koster jo bare meg som kunde. Har dere noen formening om hva jeg burde gjøre? Overhaling av girkassa? Kjøpe brukt MLT eller ombygging?

 

Skal ringe forbrukerrådet imorgen, har jeg ikke 5 års reklamasjonsgaranti fra Audi?

 

EDIT: Sjekket på forbrukerrådets sider, har visst 2 år pga kjøp mellom privatpersoner. I NAFkontrakten, står det at det ikke er noen tidligere feil ved clutch, girkasse eller bremser (Huket av i boks). At kassa nå har gått til helvete.. VIl ikke det si at bilen ikke er som forventet etter kontrakten, går under feil eller mangler?

Carless

 

(X) AUDI A4 AVANT S-LINE 2004 1,9 TDI 170HK

(X) VW POLO 1,2 SUN 55HK 2005 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke fått vite akuratt hva det er. De har utelukket alle andre problemområder og kommet fram til at det er girkassa som er problemet. De ville ikke bruke timer på å finne ut akuratt hva det var.. Det koster jo bare meg som kunde. Har dere noen formening om hva jeg burde gjøre? Overhaling av girkassa? Kjøpe brukt MLT eller ombygging?

 

Skal ringe forbrukerrådet imorgen, har jeg ikke 5 års reklamasjonsgaranti fra Audi?

 

Jeg har MLT selv, og synes den er suveren, ingen girskift, bare akselerasjon :) Vil aldri tilbake til hverken manuell eller vanlig automat. Spesiellt på diesel..

 

Var det audi som så på kassen? Siden den er svindyr kan renovering være veien å gå? Eller som tidligere nevnt, få tak i en brukt. Du bør jo få enn viss oversikt over hva som er problem med kassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audisentrum som har bilen nå, sendte mail til norskbildelsenter.. De driver med renovering/overhaling. Får se hva de sier. JA digger den kassa når den fungerer :) Faen, jeg som virkelig hadde planer for skatten min :)

Carless

 

(X) AUDI A4 AVANT S-LINE 2004 1,9 TDI 170HK

(X) VW POLO 1,2 SUN 55HK 2005 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 5 års reklamasjonsrett (ikke garanti).

 

Dette vil sannsynligvis gå som reklamasjon. Hvis bilen er importert, vil det ikke det.

 

Du vil ikke få noe av tidligere eier, uansett... :)

 

Ahh, Supert med import bil!!

Carless

 

(X) AUDI A4 AVANT S-LINE 2004 1,9 TDI 170HK

(X) VW POLO 1,2 SUN 55HK 2005 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått pris på full overhaling med komplett nytt innmat, forsterket kasse og oppgradering til 7 lameller til en pris av 49.375,- NOK hos NBS. Dette inkluderer selvslagt all arbeid. 1 års garanti. Beregnet tid: 14 dager..

 

Hva sier dere?

Carless

 

(X) AUDI A4 AVANT S-LINE 2004 1,9 TDI 170HK

(X) VW POLO 1,2 SUN 55HK 2005 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auau..

Dette var alvorlig trist lesing, Thilip!

Håper virkelig at dette ordner seg på en fornuftig måte.

Som flere nevner her, så bør du nok ikke forhaste deg nå. Det er surt å ikke ha vogna i drift, men tror det er MYE penger å spare på å undersøke alle muligheter nøye.

Kan desverre ikke gi deg noe mer tips enn det som er kommet her allerede. Ønsker bare lykke til!! :)

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg er veldig takknemlig for deres sympati. Dere er noen skikkelige karer:) Tusen takk, hadde ikke klart dette uten dere! Har hørt med Audi, de vil ha rundt 70 lapper for ny kasse + montering. Jeg er helt avhengig av bil til jobb, er rimelig stressa. Får lånt bil en liten periode nå. Men mulig jeg får det billigere hos NBS. " I know a friend who knows a friend who knows another friend " skjønner? :) må jobbe videre, takk igjen gutta

Carless

 

(X) AUDI A4 AVANT S-LINE 2004 1,9 TDI 170HK

(X) VW POLO 1,2 SUN 55HK 2005 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan å triste greier, nesten på lik linje med reg.reim brudd.

Håper detta ordner seg da, og at du ikke blir ruinert:)

Hmm, du vet, hadde du kjørt over en grevling ell stein ell noe så hadde jo detta vært forsikringssak...

Er uansett utrolig surt og håper det ordner seg fort:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår