Gå til innhold

Thilip / Min Audi A4 Avant S-Line 2004

Ranger emnet

Thilip

Anbefalte innlegg

• Svar 572
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når du sa du visste det hva noe galt me kasse vilke symtomer hva det da snakk om jeg har samme kasse, si når jeg står stille å setter bilen i D å skal begynne å kjøre så hopper bilen litt til å begynne med i starten men det gir seg, noen ganger når jeg kjører så kommer det et nykk sånt plutseli men aldri tenkt noe over akkurat det mer det at bilen hopper i oppstart, så har tenkt litt i det siste selv om det kan være noe galt me kassa. hadde satt pris på om du kunne svart meg på dette Thilip.

Ja, det er akuratt det jeg erfarte, om du har den gamle MLT-kassa med 6 lameller så kan det være stor fare på at den ryker snart. Prøv å kjør opp en bakke, og gi på litt. Om den krabber eller "hopper" så tror jeg du er uheldig..Hvor langt har bilen din gått?

Carless

(X) AUDI A4 AVANT S-LINE 2004 1,9 TDI 170HK

(X) VW POLO 1,2 SUN 55HK 2005 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg ikke så stor greie på automatkassa, men når du først har trøbbel med den så er det jo bra du ikke har chippa bilen. Når det gjelder reg. reima så trenger du ikke bekymre deg, den skal byttes på 90.000 på tdi å du er ikke langt unna (regner med at når du skrev 940 000 km så var det tastefeil, er jo tross alt ikke Mercetaxi du kjører;) ) Reg. reima har jo en liten sikkerhetsmargin så det er ikke lenge du kjører over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda men reg.reima skal tåle mer enn 4000 km overtredelse, er lagt inn sikkerhetsmargin. Er jo ikke sånn at reg.reima er programert til å eksplodere ved 90.000 km :) Men ja, er jo en fordel å få bytta reima når den skal, men som sagt så skal den tåle å bli kjørt litt over :) Du skal jo inn å få bytta reima om litt over 2 uker=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja kan være lurt å sjekke ut det med automatkassa. Vet ikke hvordan garantiene er på slike ting, men bilen din er jo kjørt under 100k så kanskje det kan være en garantisak :) Er jo lov å håpe=)

Jeg snakket med forbrukerrådet ang. garanti men stiller ganske svakt da kassa røyk på 140K (mener jeg å huske) Hadde jeg på det tidspunktet hatt IF superbilforsikring hadde de dekket kostnadene..så jeg satt igjen med utgifter på rundt 47 lapper. Det var NEDTUR! I og med at bilen var kjøpt privat undersøkte jeg mine rettigheter, men dette er av en sånn art. at tidligere eier ikke kunne lastes på den måten. Uansett, iforhold til kmstand. så stiller du sterkere under 100K.

Jeg lurer på om det er 04 modell, som er registrert i slutten av 2003 jeg da. Eller tar jeg feil?

Takk for kos tilbakemeldinger :D

Carless

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg bare få meg If super forsikring med en gang da hehe, før kassa ryker viss den skulle gjøre det siden dette er et kjent problem, skal på service med bilen om to uker må forhøre meg da ikke merkeverksted men rekner me de skal kunne finne ut om kassa er som den skal eller ei men min er tysk importert ny hvordan er dette med garanti da møller vil vell ikke vite om den kjenner jeg jevla rett

Du, ikke gjør den samme feilen som meg. Den kassa ryker før eller siden, uheldigvis..dersom symptomene er slik som du beskriver de. Jeg brukte 10K på service rett før den rekk, alt av oljeskift i kassa osv.. Kassa ble litt bedre, noen dager sener røk den. Audisentrum syns jeg burde ha opplyst meg om denne typer kasser før de tok betalt for en jobb som de helt sikkert visste var uten nytte. Rett og slett morrapulere kaller jeg sånne folk. Forhør deg med NBS, de fikset kassa mi...

Carless

Lenke til kommentar
Del på andre sider