Gå til innhold

Senking av 240

Ranger emnet

Jonaldo

Anbefalte innlegg

Sikkert hundre tråder om dette her, men med over 400 sider å bla gjennom så starter jeg en ny tråd.

Lurer egentlig bare på hvor jeg får tak i billige fjører som senker såpass at det blir pent og ikke for ille å kjøre med. Et stort pluss hvis det er lovlig (tüv) også.

Hvor vanskelig er det å bytte fjører for en uten eget verksted og ikke så veldig peiling på understell?

Hvis det er vanskelig: Noen som gjør dette til en snill pris?

Bilen er en 86 240 GLE 2,3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor får jeg tak i Lesjöfors til en grei pris da?

Tror jeg skjønte litt av den "bruksanvisningen" Golfy. Skal nok få det til, men er litt redd for å kødde med såpass vitale deler på bilen selv siden jeg har en sønn på 1,5 år som elsker å være med i Volvo'n. Begynner faktisk å hylgrine når vi parkerer og stopper motoren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonaldo skrev:
Problemet er da bare å få de på bilen......

Kunne sikkert hjelpa deg med å bytte fjærer jeg ;)

Men hvis demperne foran er mange år gammle, så ville jeg anbefalt deg å bytte dem i samme slengen. Koster ikke mer enn 200 pr demper foran på biltema, Og dem er helt greie.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette begynner jo å høres veldig bra ut:)

Bilen er ingen skjønnhet og skal bare brukes, men Volvo og senking hører liksom sammen. Ganske kjip når den står en halvmeter over bakken....... Skal stikke innom Eiker Motorshop en dag jeg. Og kanskje Biltema også.

Har du et sted å stå eller Emilhetty? Kaldt å skru ute om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonaldo skrev:
Har du et sted å stå eller Emilhetty? Kaldt å skru ute om dagen.

Jeg har ganske mange steder å stå egentlig, pleier som regel å stå på jobben til fattern. Men der har han bare lov til å holde på med bilen til dem som er i familie. Så da er det uaktuelt å stå der.

Noen ganger så står jeg hjemme hos _-sleggemekk-_, faren hans har verksted på låven.

Jeg kan ta å høre med han om det kan være mulig å stå der.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for all del, IKKE kjøp Biltema-støtdempere!!

2 av bilene jeg har utpå gården her har 4x nye Biltema-dempere, men alle 8 har innvendig lekasje! Når jeg dytter ned bilene i hvert av hjørnene, bånner demperene på første "jukket" før de begynner å virke.. Mulig Biltema-demperene er konstruert slik att det der er riktig, men jeg stoler ikke på de værtfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Og for all del' date=' IKKE kjøp Biltema-støtdempere!!

2 av bilene jeg har utpå gården her har 4x nye Biltema-dempere, men alle 8 har innvendig lekasje! Når jeg dytter ned bilene i hvert av hjørnene, bånner demperene på første "jukket" før de begynner å virke.. Mulig Biltema-demperene er konstruert slik att det der er riktig, men jeg stoler ikke på de værtfall..[/quote']

Har kjørt ganske lenge med biltema dempere jeg, og har ikke hatt noe problemmer med dem.

Vil nå heller si at det er monteringsfeil enn feil på demperne jeg da.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider