Tsxrace Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 den gammle kassa mi som er jalla snekret:tannløs: bynner å bli gammel så jeg tenkte jeg skulle snekret meg en pro kasse. så lurte på om noen kunne lage meg en tegning av ei lukket kasse(evt forslag til en simpel kasse som kan trykke no sykt) er det noen som gidder? hadde vært evig takknemlig ;) info om subben og hvor den skal brukes: Subben: Cervin Vega Stoker -12¨ -4000 watt top peak -2000 watt rms (det er alt jeg vet) Bilen: Bmw 320 e36 SEDAN Mvh TSXrace:smilbmw: EDIT: skal bruke mdf så må ha en peike pinne på hvor tykte jeg må ha :tannløs: Siter BMW E34 520i Excuetive -X-BMW E36 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 25 eller 30 mm mdf. Dobble plater hvor subben er skrudd fast. Porta eller lukka kasse? Hvilken forsterker bruker du? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsxrace Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 25 eller 30 mm mdf. Dobble plater hvor subben er skrudd fast. Porta eller lukka kasse? Hvilken forsterker bruker du? porte eller lukket er samme for meg bare så lenge den slår no hardt ;) har en bm (ca2000watt rms) forsterker at the moment men blir sikkert en dyna bel mdf'en er jeg ikke helt sikker på... (forslag?) hva mener du med dobble plater hvor subben er skrudd?(mener du at det skal være 2x plater?) er nub når det gjelder om proff bygging av kasser :tannløs: Siter BMW E34 520i Excuetive -X-BMW E36 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biffen071278 Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Cerwin-Vega! Subwoofer New Stroker 12" - Subwoofers - Cerwin-Vega! - HiFi, DVD og Multimedie - Autoutstyr - mobilsentrum.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 ja mener at det skal være to plater, altså tilsammen 50 eller 60 mm tykt der subben blir skrudd fast. Du kan selv velge mellom 25 eller 30 mm, jo tykkere jo bedre. ;) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsxrace Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Cerwin-Vega! Subwoofer New Stroker 12" - Subwoofers - Cerwin-Vega! - HiFi, DVD og Multimedie - Autoutstyr - mobilsentrum.no riktig :) Siter BMW E34 520i Excuetive -X-BMW E36 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsxrace Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 ja mener at det skal være to plater, altså tilsammen 50 eller 60 mm tykt der subben blir skrudd fast. Du kan selv velge mellom 25 eller 30 mm, jo tykkere jo bedre. ;) så du mener dær suben blir skrudd fast skal det være 60 mm altså? men har tadd valget på 30 mm ;) kan du lag en skjema til en lukket kasse da? :cheers: blir evig takknemlig da :D Siter BMW E34 520i Excuetive -X-BMW E36 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsxrace Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 :bump :tannløs: Siter BMW E34 520i Excuetive -X-BMW E36 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morbid Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Er ikke så lett å tegne kasse til deg uten noe informasjon om hvor høy/bred/dyp den kan være etc, men uansett så anbefaler mobilsentrum en kasse på 31 liter innvendig pluss element, så det er egentlig bare å lirke fram mattekunskapene fra ungdomsskolen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsxrace Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Er ikke så lett å tegne kasse til deg uten noe informasjon om hvor høy/bred/dyp den kan være etc, men uansett så anbefaler mobilsentrum en kasse på 31 liter innvendig pluss element, så det er egentlig bare å lirke fram mattekunskapene fra ungdomsskolen enklet for deg kansje ;) biffen071278 la ut info mener jeg men kasse skulle helst ha vært litt kompakt(mener lukket kasser er det) i for hold til min gamle ska finne bilde og den gamle er nesten falle ferdig så Siter BMW E34 520i Excuetive -X-BMW E36 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsxrace Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 dårlige bilder men som sagt 1 bilder er mere enn 1000 ord :tannløs: etter øyemål vil jeg si at kassa er en halv meter lang og 25 cm brei og 35 cm høg:w00t Siter BMW E34 520i Excuetive -X-BMW E36 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morbid Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Ganske tydelig at du trenger ny kasse hvertfall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Med en dobbel frontplate, (60mm) hvor bassen blir skrudd fast, så vil du få nøyaktig 31,1 liter lukket. Og her har du måla til en refleks kasse, blir da 50,54 liter. bruk denne: http://graph.flexunits.com:8080/BoxBuilder2.htm For å regne ut basskasse volum. Husk at du må legge til 3 cm til dybden etter på, siden du skal ha dobbel plate til fronten. Der kan du også få måla til platene du skal kutte. edit: Du må ha minimum 36 cm høyde (mtp at subben skal komme inn) og minimum 33 cm dybde (helst 10 cm med luft bak magnetene for fin bass). Alt annet kan du forandre på så mye du vil. ;) edit 2: regna litt feil, helst 36 cm dybde for å få 10 cm med luft bak subben, men er nok ikke noe farlig om det er bare 7 cm. ;) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsxrace Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 [/img] Med en dobbel frontplate, (60mm) hvor bassen blir skrudd fast, så vil du få nøyaktig 31,1 liter lukket. /IMG] Og her har du måla til en refleks kasse, blir da 50,54 liter. bruk denne: http://graph.flexunits.com:8080/BoxBuilder2.htm For å regne ut basskasse volum. Husk at du må legge til 3 cm til dybden etter på, siden du skal ha dobbel plate til fronten. Der kan du også få måla til platene du skal kutte. edit: Du må ha minimum 36 cm høyde (mtp at subben skal komme inn) og minimum 33 cm dybde (helst 10 cm med luft bak magnetene for fin bass). Alt annet kan du forandre på så mye du vil. ;) edit 2: regna litt feil, helst 36 cm dybde for å få 10 cm med luft bak subben, men er nok ikke noe farlig om det er bare 7 cm. ;) så den øverste er lukket? :) men 1 ting til bør kasse fylles med bommuls vatt? og hva skal jeg bruke for å få kassa tett? jeg står i takk til deg dammed ;) offtopic: var ikke du mp? og heita dammed?=P Siter BMW E34 520i Excuetive -X-BMW E36 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 jepp var på MP og det var du og. ;) Husker nicket ditt. ;) Ja den øverste er lukket. Få platene skjært av en snekker, eller gjør det selv, men gjør det VELDIG nøyaktig. Og så bruker du helt vanlig trelim, noe mer for å tette trenger du ikke. Evt litt silikon mellom elementet og kassa, og mellom porten og kassa, men det trengs forøvrig ikke. Gjør du det nøyaktig, så skal det ikke være glipper mellom platene og dermed så holder det med trelim. Er det en glipp mellom platene så kan du nok bruke slikon e.l. Men helst så skal det være et perfekt fit. Hvis du ikke orker dette stresset så er det mange som bygger basskasse veldig bra som du kan bestille. ;) edit: Du trenger i grunn ikke sånn bomuls drit, dette bruker man for å få kassa til å virke større enn den er. Dette bruker man når man har for liten kasse i forhold til elementet. Men mange bruker det ellers og. Men det er ikke nødvendig. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg