Gå til innhold

Måtte klippe i skiltet for at det skulle passe. Blir jeg kaldkvælt?

Ranger emnet

MediaSUV

Anbefalte innlegg

Så lenge skiltet ikke er skadet/uleselig, samt at ingenting blokkerer skiltnummeret har det ikke av større betydning.

Må kunne lese nummeret uten noe vanskeligheter. Derfor det har den størrelsen det har med hvit bakgrunn og sorte bokstaver. Evnt. grønn

Problemet er jo at du har endret størrelsen på kjennemerket så det ikke lenger er i samsvar med størrelsen gitt i kjøretøyforskriften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du blir kaldkvælt, det kan jeg skrive under på.

Avskiltet iallfall ;)

Du får heller ikke lite skilt... det er det slutt på.

Du får lite skilt. Jeg og min fetter var på Statens Vegvesen å bestilte nye skilter til Chevyen til min fetter. Fikk med oss en kar ut som så på bilen, så forklarte vi han litt om vinkler og flater, og plass for å kunne montere skiltet rett.

Så fikk vi en rekvisasjon eller hva det heter til skiltfabrikken, og vips fikk lite skilt ;) Dette var i des -07

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tatt ut av forskriften:

Type kjennemerke etter kjøretøygruppe

1. Bil skal ha store kjennemerker. De kan være smale eller høye.

Lisensiert rallybil som er fritatt for engangsavgift/tilleggsavgift, skal ha lite kjennemerke. Det kan være smalt eller høyt.

Bil kan benytte lite kjennemerke bak, dersom det fra fabrikanten ikke er avsatt plass nok til stort kjennemerke.

Bestemmelsen i tredje ledd trer i kraft 31. mai 2005.

For lite kjennemerke tildelt før 31. mai 2005 gjelder følgende forutsatt at dette er anmerket i vognkortet; bil som originalt ikke har plass nok for stort kjennemerke på det stedet fabrikanten har avsatt for dette, kan bruke lite kjennemerke, smalt eller høyt. Dersom slik bil originalt har plass til stort kjennemerke foran eller bak der fabrikanten har avsatt plass til dette, skal slikt kjennemerke brukes der.

Men så kan jo dette tolkes sikkert som alt annet her i verden, spørs hvilket kontor du fremviser bilen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De små skiltene skal være mulige å få nå. Det var de tidligere skiltene som ble utilgjengelige som små pga leseligheten i fotobokser og bomstasjoner osvosv. Siden de har fått seg en så ny og leselis skrifttype på de nye skiltene så skal de være veldig mulige å få som små :)

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2500,- var bøtesatsen på tukling med offentllig utstedt godkjennings/registreringsdokument i 05.

I tilegg til anmeldelse og alt det der.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du noe dokumentasjon på at det er nye regler som IGJEN kan gi oss små skilt? fikk selv avslag i fjor vinter på min søknad

Tror ikke de gir ut til enkeltpersoner. Gå til Statens Vegvesen å spør du, er mye forsjellig ute å går om skiltene ;)

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider