Mazda 626 Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Hei! Har en Volvo 240 med ettermontert aircondition. Problemet er at den lager noe forferdelig med ulyder. Virker som viftebladene på vifta går inni et eller annet. Hva bør jeg gjøre? Er jo så innmari trangt også, så er ikke enkelt å komme til... Mvh Mazda 626 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Sikkert kulelageret i vifta Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Det er ikke kulelager i kupeviftemotoren, men glidelagre. Men hvis de er utslitt kan jo vifta subbe i omgivelsene, det har jeg vært borti. Jeg vet ikke helt åssen viftemotoren i CU apparatene er hengt opp, men regner med det et slags gummioppheng der også som i de vanlige varmeapparatene. Hvis gummien svikter, så slår jo vifta borti kåpa rundt. Det kan også være masse løv og drit som har satt seg inne i apparatet. Du må nok ut med apparatet, - noe som er litt jobb spesielt hvis det er AC, hvis du skal komme til bunns i saken. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Takker for svar! Er det noe spesielt jeg bør tenke på når det skal demonteres, eller er det bare å plukke fra hverrande? Det er AC... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg