Gå til innhold

demping av bil til db drag street a

Ranger emnet

biffen071278

Anbefalte innlegg

biffen071278 skrev:
ser det er maks 4mm demping. men gjelder det pr flate el pr.dør? kan jeg dempe 4mm ut mot veien i døra og 4 mm inn mot bilen eller teller det da som 8 mm? er vel først å frems dørene dette er aktuelt...

Du har vel fått svar ang. dette på ett annet forum, men hvis andre lurer så vil dette telle som 8mm og da vil man bli klasset opp i Extreme :D

Så det er altså MAKS 4mm TOTALT i hele døra og maks to lag dempematte.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

gjelder den max 4mm regelen all demping eller bare vibrasjonsdemping type butyl, asfalt osv? Grunnen til at jeg spør er at jeg har 4mm butylmatte i dørene mine og skal legge 4mm akustisk demping over det igjen.. pluss at jeg har 12mm skummatte mellom døra og dørtrekket for å hindre skranglingen fra trekket. med andre ord, må jeg opp i extreme slik jeg har bygd dørene nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det er så kjekt å sjekke slik i etterkant av utført jobb.

Da blir det mange timer med avskrelling av dyrt innkjøpt dempemateriale.

Finn FØRST ut hvilken klasse du vil delta i og så kjøper du utstyr og dempemateriale.

Det er rette prioriteringsmåten i denne sporten.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

esbandos skrev:
Hvem sjekker egentlig hvor mange MM demping man har? Tror ikke det blir merka om man har 8mm istedet for 4.

På en "stor" konkuranse kan dommerne kontrollere det, f.eks...

Samme hvis du setter en rekord..... da kan dommerne kontrollere det...

På Nm Og Wf gikk dommerne nesten amok for å kontrollere bilene....f.eks ;)

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider