espen_mg Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 sikkert 1000 slike tråder her fra før, men etter litt søking og har bladd igjennom utallige tråder, er jeg enda ikke helt klok. Mitt spm er da: Hvilken utveksling er det på en Getrag 262. Er det 1:1 på 5.gir eller er det en annen kasse. Hvordan ville en 262 gjort seg på en bruksbil med FK med høyere trykk Mvh Espen M Grandalsmo Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chriheim Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Kassa heter vel 262cr. CR-Close Ratio eller noe sånn. 262 er 4 trinns. 1:1 på femte gir og første nede til venstre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 262 er 4 gira og har 1:1 på siste gir. 262CR er 5 gira, første ned til venstre og 1:1 på siste gir. 265 er 5 gira, vanlig girmønster og 0,81:1 på siste gir. Hvis du har 262 eller 262CR kassa så vil du med 3,15:1 i bakakselen ha ca 2000rpm i 80kmt. Med 265 kassa og 3,54:1 i akselen vil du også ha ca 2000rpm i 80. Hvis du skal ha bilen til å kjøre normalt langs veien med så syns i allefall jeg at det er en fordel med ei sånn utveksling i bakakselen, kjedelig å måtte opp i typ 3000rpm for å ha 100kmt. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 det står i 3,15 utveksling. har fått tilbus om å kjøpe en 262 kasse. det vil altså si en 4 trinns da. Hva ville dere gitt for en slik kasse. Vil ikke by overpris.. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Nja, hvis den er å grei forfatning så er det vel ikke skummelt å by 3-4 høvdinger, men ikke mere enn det hvis det er kun kassa. Så billig som mulig er vel det beste? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 takker...han sier han skal ha 4000, men vet ikke jeg da. er jo kun en 4-trinns. Bedre å rive i enda et par lakser, og gå for en 265 da. Vi får se.. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 for 4000 så skal den være rimelig bra for å være verdt penga. Må jo i tillegg har adapter, lamell, lage spakstell, utløserlager, noe mellomakselmygel++. Sjekk litt på PPF forumet, der dukker det opp noen i ny og ne. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 ja det samme tenkte jeg. skal se litt på saken. har egenlig mest lyst på 5 trinn også. eventuelt gå for en ZF-kasse. I stedet for en sliten 4 trinnskasse fra 80-tallet Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Det har jeg kommet fram til også. Har ei 265 kasse som skal brukes til året. Bytta lager og litt div i den, delene er så dyre at det er ikke verdt å koste på de mere enn simringer om de lekker olje. Tror lageret på inngående aksel kosta 950kr og måtte kjøpes hos bmw forhandler. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 ga 1000 for ei slik kasse på skroten.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 ja vil egentlig ikke tro den er mer verdt enn noe sånn... vil ikke tro de går som varmt hvetebrød akkurat. Da den kun er 4-trinns Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 ja vil egentlig ikke tro den er mer verdt enn noe sånn... vil ikke tro de går som varmt hvetebrød akkurat. Da den kun er 4-trinns Finnes mange fler av 4 trinnskassene også,så å betale mange lapper for de er galskap. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 da blir det sånn... Takk Maxis Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Jeg kjører med 3.73 og en 262CR kasse... Til småkjøring her hjemme går det helt fint, men når jeg dro østover i sommer så ble jeg nesten gal. Ligg på motorveien på 3500rpm for å følge trafikken (les:venstre fil). Ellers så er vanlig 262 to delt og 262CR tre delt, sett bort fra clutch hus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Jeg kjører med 3.73 og en 262CR kasse... Til småkjøring her hjemme går det helt fint, men når jeg dro østover i sommer så ble jeg nesten gal. Ligg på motorveien på 3500rpm for å følge trafikken (les:venstre fil). Ellers så er vanlig 262 to delt og 262CR tre delt, sett bort fra clutch hus. stemmer,"huset" på kassa kan sammenlignes med m45 vs m47 5 trinns kassa er lengre/har en ekstra del pga det femte giret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.