Gå til innhold

Min Corrado G60T

Ranger emnet


ultimateVW

Anbefalte innlegg

Nå har jeg målt litt ohm og volt.

 

CO-pot ca 460.

 

Blå temp, Varm (kjørt en halvtime) 230.

Skal sjekke senere hva den er kald.

 

Men så måler jeg under 0,8V spenning på den kontakten til den blå. Hva måler dere der??

 

Ca 10V på den sorte temp følern rett bak.

 

Kun tenning på.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen som har tips?

Skal det være så lite som 0,8v spenning på den blå kontakten til blå temp føler?

 

 

Innser at jeg har betalt alt for mye penger for denne bilen.

 

Den som leter finner:

 

Slakke begge hjullager bak

Slakke tårnlager begge sider foran

hull i indre drivakselmansjett venstre foran

begge mansjetter på styresnekke er helt ødelagte/sundrevnet.

Tomgangsproblemer til tider.

Oljelekasjer/svettinger

Ryggelys bryter defekt, skiltlys funker ikke.

Frieksos.

Svak håndbrems

intercooler slange lå nært kvass kant,endte opp med hull..

bobler i lakken på alle 4 hjulbuer (ikke rust men vann i boblene, skulle ordnes før salg men ble tydligvis ikke gjort..)

++

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

450 ohm på CO-pot meter er ganske korrekt.

200 ohm på Blå temp sensor er også ganske korrekt verdi.

 

Når det gjelder spenninga mot den blå tempen, så er jeg litt usikker. Kan ikke gi deg noe svar idag. Men at det i hele tatt er spenning der, er jo et bra tegn

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å finne sånne feil Svein Tore, men sånn er det desverre.

Håper selger leser dette, og er med på en løsning dere begge kan leve med.

En god løsning hadde vel vært om selger betalte delene, og så gjorde du jobben med å få det bytta.

Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte en billig Corrado, for så å ordne det som var dårlig selv, og heller bruke penga jeg sparte når jeg kjøpte bilen på nye deler.

Nå vet jeg hva jeg har.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har tips?

Skal det være så lite som 0,8v spenning på den blå kontakten til blå temp føler?

 

 

Innser at jeg har betalt alt for mye penger for denne bilen.

 

Den som leter finner:

 

Slakke begge hjullager bak

Slakke tårnlager begge sider foran

hull i indre drivakselmansjett venstre foran

begge mansjetter på styresnekke er helt ødelagte/sundrevnet.

Tomgangsproblemer til tider.

Oljelekasjer/svettinger

Ryggelys bryter defekt, skiltlys funker ikke.

Frieksos.

Svak håndbrems

intercooler slange lå nært kvass kant,endte opp med hull..

bobler i lakken på alle 4 hjulbuer (ikke rust men vann i boblene, skulle ordnes før salg men ble tydligvis ikke gjort..)

++

 

Hva gav du for bilen? Det er jo primært småtteri du ramser opp her, slikt som er vanlig ved brukte biler.

 

Slakke begge hjullager bak: HALLO, du som har hatt VW før VET jo at dette er vanlig på alle Volkswagen. Veldig vanskelig å fikse, bare åpne og stramme litt...

 

Slakke Tårnlager: Ja huff, her er det jo opptil en times jobb. Koster ca. 6-800 spenn i deler.

 

Hull i indre drivakselmansjett: Og den har ikke kommet mens du har bilen? Uansett, ca. 140,- koster en sånn.

 

Tongangsproblemer: Vel, det kan jo være flere ting. Men har ikke du kjøpt prosjektbil?

 

Oljelekk/svettinger: Dette er jo ikke en ny bil? Og vi som kjenner VW vet jo at de kan svette litt, spesielt toppdekselpakning og simringen rundt kammen. Big deal, igjen 200 spenn i deler. MAKS.

 

Ryggelysbryter? Er ikke det samme som på Golf 2 og 3, koster en slikk og en ingenting hos en hugger om du gidder å få ræva ut av sofan? Skiltlys virker ikke? Ja, det var alvorlig du...

 

Frieksos: Tja, er ikke dette en slitedel, er jo litt merkelig at du ikke har oppdaget dette før nå?

 

Svak håndbrems: Eh, hva med å stramme kabelen? Dette er jo også slitedeler som man må regne med å ha påkost på innimellom.

 

Intercooler-slange: Er ikke dette også noe som har skjedd mens du har hatt bilen?

 

Men klart, siden du liker å råne og vise fram bilen din så har du jo sikkert kjørt som en prest? Aldri gassa på og vist deg for fjortisene?

 

Mitt råd til deg: Kjøp deg en Corolla, så slipper du å skru... :roll:

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte en billig Corrado, for så å ordne det som var dårlig selv, og heller bruke penga jeg sparte når jeg kjøpte bilen på nye deler.

Nå vet jeg hva jeg har.

 

Veldig enig med deg her Autotune, eneste forskjellen for meg var at jeg ikke kjøpte en "billig" Corrado. :rolleyes:

Ettersom man får bytta ut og reparert så vet man mye mer om det man har, enn om man bare får en haug med kvitteringer med på kjøpet.

- VW Corrado G60 -89

x Ford Sierra 2.0i CLX Stv. -92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Veldig sant det Kristaafa. Jeg fikk med kvitteringer på over 60 lapper når jeg kjøpte min. Har nå lagt ut halvparten bare for å få bilen i skikkelig stand. Men nå er den bortimot strøken da =)

 

Men tilbake til topic, håper du enten får en pen sum igjen på forsikringa, eller finner bilen igjen + litt forsikringsslåti for skadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gav du for bilen? Det er jo primært småtteri du ramser opp her, slikt som er vanlig ved brukte biler.

 

 

 

Hva er det du hisser deg opp for?

Du er jo som en lemen der du sitter i sofan..

 

Får da være måte på hva som skal ha skjedd på 1 måned.

Hva veit du om hvordan jeg kjører og behandler biler?

Greit at det ikke er en ny bil. Div andre feil/småfeil viste jeg om fra før men ikke disse. Ga 60k uten sommerhjul,stereo.

 

 

Slakke begge hjullager bak: Det veit jeg. Var så mye slakke på den ene sia at lageret var gåent. Rørte på hjulet over en cm.

 

 

Hull i indre drivakselmansjett: Og den har ikke kommet mens du har bilen?

 

Joda alt har selfølgelig kommet på en måned. + de mansjettene over indre styreledd/snekka som er helt sundrevnet på begge sider.

 

 

Tomgangsproblemer:

Corrado prosjekt for 60k?

 

 

Oljelekk/svettinger: Har ikke tatt motorvask enda. Kan se ut som bunnpanne + noe til oljekjøler.

 

 

Ryggelysbryter?

 

Gammel bil eller ikke, lys skal være i orden.

Bryter bestilt.

 

 

Frieksos: høres ut som det er i nærheten av turbo.

 

 

Svak håndbrems: ikke alltid?.. Caliprene er noe herk på disse bilene.

 

 

Intercooler-slange: den slangen var teipet ifra før og der har nytt hull kommet.

 

 

Men klart, siden du liker å råne og vise fram bilen din så har du jo sikkert kjørt som en prest? Aldri gassa på og vist deg for fjortisene?

 

ja klart. Det er råtøft å gasse på glattføre..

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig bra innlegg Polardego.

Står respekt av det, spesiellt når du driver å restaurerer biler selv.

Mener du at slik skal en brukt bil være, så kjøper aldri jeg en brukt bil som du har hatt fingra i.

Dette er mangler som selger ikke har nevnt ved salg, slik jeg forstår, og det burde selger ha visst om.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig bra innlegg Polardego.

Står respekt av det, spesiellt når du driver å restaurerer biler selv.

Mener du at slik skal en brukt bil være, så kjøper aldri jeg en brukt bil som du har hatt fingra i.

Dette er mangler som selger ikke har nevnt ved salg, slik jeg forstår, og det burde selger ha visst om.

 

 

Dette er PISSPREIK og ikke mer enn man kan forvente av en gammel bil, jeg tviler veldig på at hun viste det.

 

Hva har dette med at jeg restaurerer biler selv? Vel, har kanskje litt bedre smak enn å lakkere en Corrado spygrønn... :ass:

 

Jeg klager aldri når jeg kjøper en bruktbil, det er MIN oppgave å sjekke om bilen er bra eller ikke. Man komme ikke komme en måned etterpå å klage på at håndbrekket er slapt og skiltlysa ikke virker.

 

DET FIKSER MAN SELV...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gav du for bilen? Det er jo primært småtteri du ramser opp her, slikt som er vanlig ved brukte biler.

 

 

 

Hva er det du hisser deg opp for?

Du er jo som en lemen der du sitter i sofan..

 

Får da være måte på hva som skal ha skjedd på 1 måned.

Hva veit du om hvordan jeg kjører og behandler biler?

Greit at det ikke er en ny bil. Div andre feil/småfeil viste jeg om fra før men ikke disse. Ga 60k uten sommerhjul,stereo.

 

 

Slakke begge hjullager bak: Det veit jeg. Var så mye slakke på den ene sia at lageret var gåent. Rørte på hjulet over en cm.

 

 

Hull i indre drivakselmansjett: Og den har ikke kommet mens du har bilen?

 

Joda alt har selfølgelig kommet på en måned. + de mansjettene over indre styreledd/snekka som er helt sundrevnet på begge sider.

 

 

Tomgangsproblemer:

Corrado prosjekt for 60k?

 

 

Oljelekk/svettinger: Har ikke tatt motorvask enda. Kan se ut som bunnpanne + noe til oljekjøler.

 

 

Ryggelysbryter?

 

Gammel bil eller ikke, lys skal være i orden.

Bryter bestilt.

 

 

Frieksos: høres ut som det er i nærheten av turbo.

 

 

Svak håndbrems: ikke alltid?.. Caliprene er noe herk på disse bilene.

 

 

Intercooler-slange: den slangen var teipet ifra før og der har nytt hull kommet.

 

 

Men klart, siden du liker å råne og vise fram bilen din så har du jo sikkert kjørt som en prest? Aldri gassa på og vist deg for fjortisene?

 

ja klart. Det er råtøft å gasse på glattføre..

 

Ja, prosjekt. Når man kjøper en slik bil så er det et prosjekt enten du vil eller ikke. Men du forventa vel en ny bil som du kunne kjøre rundt i uten at det oppstod problemer?

 

Hvorfor i alleverdens dager påpekte du ikke dette da du kjøpte bilen?

 

Du har kun deg selv å takke...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Polardego har ett poeng i det han sier da, det er en snart 17-18 år gammel bil. Man kan ikke regne med at en så gammel bil er 100% feilfri. Men hvis du regnet med at du kjøpte en bil som du ville få null problemer med så er det rart at du ikke tenkte at det er snart 20år gammel bil, kanskje jeg burde ta en NAF test for å få en mer korrekt tilstandsrapport enn det selger sier?

Jeg sier ikke at selger lyver om tilstanden, men det er visse ting det ikke er alltid like lett å se uten å gå nøye gjennom alt.

Uansett, de feilene som har oppstått er jo ikke store greiene, hadde jeg kun hatt de feilene der hadde jeg vært HAPPY!!

Men jeg skjønner deg godt ultimateVW, det er ikke gøy når du får en bil som virker veldig bra, men så dukker det småting opp. Har selv vært i samme situasjon som deg, bare der var feilene av en helt annen grad!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Polardego har ett poeng i det han sier da, det er en snart 17-18 år gammel bil. Man kan ikke regne med at en så gammel bil er 100% feilfri. Men hvis du regnet med at du kjøpte en bil som du ville få null problemer med så er det rart at du ikke tenkte at det er snart 20år gammel bil, kanskje jeg burde ta en NAF test for å få en mer korrekt tilstandsrapport enn det selger sier?

Jeg sier ikke at selger lyver om tilstanden, men det er visse ting det ikke er alltid like lett å se uten å gå nøye gjennom alt.

Uansett, de feilene som har oppstått er jo ikke store greiene, hadde jeg kun hatt de feilene der hadde jeg vært HAPPY!!

Men jeg skjønner deg godt ultimateVW, det er ikke gøy når du får en bil som virker veldig bra, men så dukker det småting opp. Har selv vært i samme situasjon som deg, bare der var feilene av en helt annen grad!

 

Helt enig, og jeg må jo skyte inn at når man kjøper en slik bil så er det en FORUTSETNING at man drar og ser på den FØR man kjøper den.

 

Kjøper og selger kan ha vilt forskjellige meninger om hva som bør være i orden på en bil som tross alt er 18 år gammel.

 

Og dette er jo bare bagateller på en så gammel bil.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sagt at den skulle være 100% feilfri. Fikk opplyst de feilene som skulle være. vindusheis passasjer side, kupevifte, klima(ikke i drift) , Løst eksos (simons), bobler i lakken på hjulbuer (skulle ordnes før salg).

 

 

Er ikke interesert i kommentere mere på dette nå.

Skruinga klarer jeg selv men er verre med de boblene på hjulbuene.

 

 

Div deler er bestilt fra GermanAutoParts forrige uke.

 

Blir nye hjullagre,fjærbeinslagre,indre og ytre styreledd,mansjetter,bærekuler++.

Skifter det meste foran så blir det 4 hjulskontroll etterpå.

 

Men ser jeg rett her?

Volkswagen Corrado Drivetrain

Isåfall skal det handles.

komplett aksling med drivknuter til 92,5= 454kr + moms.

 

Noen som veit om dørbolter er å få tak i?

 

 

 

EliteCorrado :

Når det gjelder spenninga mot den blå tempen, så er jeg litt usikker. Kan ikke gi deg noe svar idag. Men at det i hele tatt er spenning der, er jo et bra tegn.

 

Kjempe greier hvis du hadde gidda å målt hvis du kommer på det:)

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår