EliteCorrado Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 hmmm...det blir da det samme som at motor yter 100%.... den forbruker ganske mye mere enn ved 80% ytelse. EKS: et skip bruker 20 tonn med diesel i timen for full guffe. skrur man ned ytelsen til 70% så bruker den 10 tonn med diesel. Man bruker ganske mye mer hvis dere skjønner. Til mannen som beregnet en motor til å ha best mulig innsprut, kvass kam og V-tec... EN "original" bensin motor (min jetta GTI) har vel optimal effekt ved 4000rpm. Den kan fortsatt tynes litt mer, men da skal den ha MAX drivstoff....i og med at kam er laget for optimal effekt ved et visst turtall( i dette tilfelle 4000rpm) Noen som er enige?:deng Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Heh, mener høyt gir, (lavt giret, f.eks 0.50:1), som i femte gir. Altså at du kjører på la oss si 1500omdr/m med tilnærmet full gass, og motoren ikke har ork nok til mer enn å holde bilen i konstant fart. Dette burde minimere pumpetap, og om man kunne bygge motoren slik at den var mest effektiv på 1500omdr/m så burde du få en fantastisk drivstofføkonomi, og lang levetid på motoren. Det skurrer liksom litt. Hva med diesel? Den er jo bedre siden den ikke har gasspjeld. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.