Gå til innhold

Diverse problemer med motor og annet

Ranger emnet


fast_740

Anbefalte innlegg

Først litt motor... Fått meg FK, og har lh2.4originalt,

Har jeg noen fordeler ved å bytte ut hele lh2.4 nettet til et lh2.4 fra 940? Eller er det smør på smør?

 

Hvordan gjør man med luftmengdemåleren, den er jo på motsatt side på turbo`n...

 

 

Har også byttet ut instrumentene mine nå... Nå virker tankmåleren mer stabil. Den får ikke sånna kick(lever sitt liv) lenger når det er mye bensin. Men kjørte fra skien til haugesund i går, og da begynte den å surre litt i svinger og bakker når du var på halv! Kan det være tankarmaturen?

 

Speedometeret mitt viser ca halvparten av det jeg kjører... Er det forskjell på "pulshjulet" på akslene til 740? Forrige eier har byttet bakaksel( ukjent type)

 

 

Alt dette gjelder en 90 modell;)

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vell ikkje nåke for seg, men eg gjor det pga kaldstart, eg brukte nettet fra ein 740 90mod med F maskin, der var det jo kaldstart dyse, men på FT så er det lengre åpnings tid på dysene, og etter masse fram og tilbake så valgte eg bare å skifta nette, så får se om det hjelpe...

 

bakakslingane er forskjellige ja, ein med 12 punkter også ett med 48 trur eg det er, 48 er jo for dei me ABS, eg har 12 punkter på min gode gamle bakaksling fra 85;)

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vell ikkje nåke for seg, men eg gjor det pga kaldstart, eg brukte nettet fra ein 740 90mod med F maskin, der var det jo kaldstart dyse, men på FT så er det lengre åpnings tid på dysene, og etter masse fram og tilbake så valgte eg bare å skifta nette, så får se om det hjelpe...

 

bakakslingane er forskjellige ja, ein med 12 punkter også ett med 48 trur eg det er, 48 er jo for dei me ABS, eg har 12 punkter på min gode gamle bakaksling fra 85;)

 

ok:) Takk! Skal se om jeg får åpna for å sjekke hjula når jeg begynner på bilen! Har en Volvo 144 som må komme på hjul og skilter først^^Er en smule irriterende... Virker som det kan være der problemet ligger! I og med at det er et annet speedo med akk samme feil!

 

Åpningen på på dysene som du prater om... Mener du kaldstartdysa, eller dysene? Vil det ikke være hjernene som styrer detta?

 

Og finnes det to forkjellige tenningshjerner til FT/FK... Hørt snakk om "gullboks" etc! Min er litt sånn gyllen i fargen!

Finnes det kun en Sort og en Gyllen?

 

Takker for alle svar;)

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånt som eg har forstått det så er det kaldstart dyse på F maskinen, mens på FT så er det lengre åpningstid på dysene, dette blir styrt av hjernen ja, men folk kjører jo med F nett til vanligt, men vett ikkje om dei har prob med kaldstart eg.

 

og ja, finnes to tennings bokser, ein såkalt gull boks som kan chippes (ikkje nødvendigt) og ein vanlig svart boks.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, men batteriet kommer jo på andre siden, så du tre ein ledning for å få strøm til starteren trur eg det er, også må du lodde inn formotstand på dysene, lmm kan du sette på trykk siden viss du vil, men du kan også forlenge ledningen over til andre siden, eg gjor det og brukte ein slik kabel som er til hengere, men du må vær 110% sikker på at koblingene er heilt korrekte, altså lodd di;) holder ikkje med kabelsko.

 

men det letteste er å sette den på trykk siden, altså mellom cooler og innsug;) men lmm på ha ett slutt siffer på 016, ikkje 007.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, men batteriet kommer jo på andre siden, så du tre ein ledning for å få strøm til starteren trur eg det er, også må du lodde inn formotstand på dysene, lmm kan du sette på trykk siden viss du vil, men du kan også forlenge ledningen over til andre siden, eg gjor det og brukte ein slik kabel som er til hengere, men du må vær 110% sikker på at koblingene er heilt korrekte, altså lodd di;) holder ikkje med kabelsko.

 

men det letteste er å sette den på trykk siden, altså mellom cooler og innsug;) men lmm på ha ett slutt siffer på 016, ikkje 007.

 

okei...da blir det nok på trykksiden som blir løsningen der...

Vil ikke bli noe forskjell på det?

 

Forskjellen på lmm med 016, og 007 slutt siffer da?:)

 

Er ikke akk den skarpeste kniven i skuffen når det gjelder turbo/innsprut etc^^ Men vil lære!:P

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil nok kje ha noe å si, har ikkje prøvd det sjøl, men skal til med ein 240 nå, og der skal vi gjøre dette.

 

forskjellen vett eg ikkje, men har prøvd med 007 slutt siffer, og det gikk bare ikkje, og har hørt at du må bruke den som har 016 til slutt siffer, F maskin blir levert med begge to, er vilkårligt. men til FT og FK har eg bare funnet 016 på slutt siffer, ikkje 007.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår