Gå til innhold

ønsker tips om GTI kjøp

Ranger emnet


¤haz¤

Anbefalte innlegg

Golf IV tror jeg er uaktuell pga forstillingen (samme med A3) og

mvh.

 

 

Hvorfor er den det? Er jo Passat/A6/A4 som er problembilene når det gjelder forstilling......

 

Hadde lett gått for en Golf IV foran en Golf III GTI

 

Alternativet er jo å kjøpe litt nyere Golf III 2,0L, Går like greit og billigere forsikring

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er den det? Er jo Passat/A6/A4 som er problembilene når det gjelder forstilling......

 

Hadde lett gått for en Golf IV foran en Golf III GTI

 

Alternativet er jo å kjøpe litt nyere Golf III 2,0L, Går like greit og billigere forsikring

 

hei og takk for tilbakemelding. Jeg referer til linkforstillingen til Golf IV med 8(!) ledd, lykke til å finne hvor feilen ligger når det begynner å komme ulyder derfra. Jeg foretrekker heller den mer simple typen til Golf II og III. Vet godt at både Passat og A3 hadde samme problemer på den tiden.

 

Jeg visste ikk at det fantes en "vanlig" 2L modell, trodde det da var kun GTi. Det ligger ihvertfall ikke en eneste 2L til salgs på finn.no som jeg har sett (ei heller autodb, vw/audi forumet eller tinde) Kan du utdype litt om denne modellen? Når kom den?

 

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikk at det fantes en "vanlig" 2L modell, trodde det da var kun GTi. Det ligger ihvertfall ikke en eneste 2L til salgs på finn.no som jeg har sett (ei heller autodb, vw/audi forumet eller tinde) Kan du utdype litt om denne modellen? Når kom den?

 

mvh.

 

Golf3 ble levert som 2,0 GL, da også med 115hk som nevnt på forrige side. Denne kom vel etter 93 engang og hadde skiver foran og tromler bak, akkurat som 1,8:)

De fleste slike ble levert i Variant karroseri og som Vento, men har sett flere i Golf chassi også.

At du ikke finner noen akkurat nå kan være bare ren tilfeldighet.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg gjør vel det. Kanskje det er overdrevet? Jeg har ihvertfall hørt om flere slike tilfeller der tid, penger og frustrasjon er nøkkelord. I mitt hode blir det naivt å kjøpe en IV når jeg vet om dette, spesielt når disse problemene gjaldt de første modellene, og det er i såfall disse som er aktuelle for meg - mht pengene jeg kommer til å ville bruke på kjøp av bruktbil.

 

Det til side, er det andre alternativer jeg bør vurdere?

 

La oss ta et par skritt tilbake da, til behovet:

 

- et skritt fremover mot en mer moderne bil

- bedre sikkerhet

- bedre komfort

- bedre pålitelighet

- nyere bil enn min nåværende II'er Golf 1.8L

- utstyr

- ikke tregere bil

- ikke noe større, som Passat/A4

- rundt 50 000,-

- rundt 94 modeller og oppover

 

Kommer til å være i thailand hele mars, så bør selge II'ern før den tid og pga årsavgiften forfaller 30.mars.

Deretter blir det bilhandel etter jeg er tilbake.

 

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

good news! Kom i prat med en kollega, han fortalte om en 1995 Golf GTi 16v Colour Concept han solgte i 2000, og regnet med at den eieren fremdeles hadde den. Jeg ringte han og spurte, og han sa hverken ja eller nei - og det tar jeg som et godt tegn! Lovte å ringe ham når jeg er tilbake fra thailand i slutten av mars og han lovte å ringe meg først om han skulle finne på å selge den!

 

Her snakker vi om bil med skikkelige bøtteseter i skinn, air-condition, soltak, avtagbart hengerfeste, radio/kassett m/ CD-veksler og litt til. Han sa den var i ypperlig stand og skeli gjennom EU uten stress. Rundt 50k og den er min....OM han velger å selge! Kult..

 

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og takk for tilbakemelding. Jeg referer til linkforstillingen til Golf IV med 8(!) ledd, lykke til å finne hvor feilen ligger når det begynner å komme ulyder derfra. Jeg foretrekker heller den mer simple typen til Golf II og III. Vet godt at både Passat og A3 hadde samme problemer på den tiden.

 

Jeg visste ikk at det fantes en "vanlig" 2L modell, trodde det da var kun GTi. Det ligger ihvertfall ikke en eneste 2L til salgs på finn.no som jeg har sett (ei heller autodb, vw/audi forumet eller tinde) Kan du utdype litt om denne modellen? Når kom den?

 

mvh.

 

Husker ikke når den kom, men 2,0l kom også som Avantgard utgave i cabben. Tipper det var rundt 94-95 overgangen kom. 115hk motoren er ikke verdig GTI emblemet!

 

Når det gjelder forstilling på Golf IV har jeg aldri hørt om noen med problemer, bortsett fra med stabstag/drivaksler når du senker mye. Der får de kjøpt deler til å fikse det fra bla Bonrath, Weitec osv

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår