Gå til innhold

Bygger Pioneer demobil :D

Ranger emnet

147JTD

Anbefalte innlegg

Heisann :D er nettopp blitt registrert i dette forumet, og trenger litt hjelp fra noen som helst har over middels peiling på hvordan jeg kan utnytte mine subwooferes fulle potensial.

Har 4 stk TS-W2501D4 fra Pioneer som hver er på 800W RMS. Har forsterker til å drive det, så det er kun kasse som gjenstår.

1000 kroners spørsmålet er da: Portet eller Lukket?!?

Skal stille i ESPL- klassen til våren, så alle sier at en stor portet kasse med helst 4 separate kammere med ca 55-60 liter hver.

Men....

En representant fra Pioneer anbefalte 4 separate lukkede kammere med ca 20 liter effektivt. (når magneten er trukket fra)

Noen som kan hjelpe meg nærmere en løsning?

På forhånd takk!!

mvh

Alfa 147 JTD

Kalos, Aveo, G3, Swift ellerno'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres bra ut! hva slags plassering skal du ha på dine? inn mot kupèen, rett opp, bakover?

noe info om elementer, forsterkere o.l. du skal bruke? litt nysgjerrig på sånt serru :D

sitterte bare det du har skrevet overfår her, hvilket valg som er best til spl. personlig ville jeg ikke hatt pioneer i nærheten av meg engang :p

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitterte bare det du har skrevet overfår her, hvilket valg som er best til spl. personlig ville jeg ikke hatt pioneer i nærheten av meg engang :p

Finn en annen demobil med et annet merke som har spilt over 180dB så skal jeg vurdere å ta den kommentaren seriøst :p

Men skal på Rudskogen til våren, så kan vi jo avgjøre det der :D

Kalos, Aveo, G3, Swift ellerno'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer har verdensrekorden nå, men den blir slettet snart tenker jeg. Så da får vi se hva som skjer, Alan Dante har vel så langt hatt problemer med å backe opp scoren sin.

Pioneer har 52 forsterkere og 13 subber og spiller ca 180dB

DD og Stetsom har 1 sub og 4 forsterkere og spiller over 180dB

Men det er uansett like imponerende, må jo også tenke på at Pioneerbilen har ett langt mer komplisert system å koble opp, og har helt andre forutsetninger for å spille så høyt, så det at noen andre spiller høyere med mindre utstyr betyr ikke nødvendigvis at Pioneer er dårligere.

Pioneer er vel forøvrig de eneste som noen gang har klart å backe opp en 180dB ++ score.

Men da møtes vi på Rudskogen da :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det isåfall noe jeg ikke har fått med meg.. hva er det pioneer har spilt da? på identisk måle måte selvfølgelig

Pioneer har backet opp en score på 180,2 med en score på 180,1 så ny rekord er 180,1dB

Alan Dante har offisiell score på 180,5dB backet opp med en score på 179,7dB så hans rekord er altså 179,7dB

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken klasse er så dette? iht. http://www.termpro.com/asp/worldrecords2.asp så er det vel dante som har spilt høyest, og da i Extreme 1+ og Edge Audio like bak med 179,6 men da i Extreme 5+

Dante banka vel liv skittinj ut av Pioneer bilen på deathmatchen også

Edit: så nå at pioneer har 180.2 certifisert i år nå. men dante har jo ikke spilt enda dette året ser det ut til..

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider