Gå til innhold

Bygger Pioneer demobil :D

Ranger emnet

147JTD

Anbefalte innlegg

bygger du DEMOBIL for pengeimperiumet Pioneer, også aner du ikke om du skal ha portet eller lukka kasse????? dagens!

Spørsmålet er vel om han er sponset til å bygge en pioneer demobil, eller om han bygger en "demobil" med pioneer for det han synes at pioneer er bra.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken klasse er så dette? iht. http://www.termpro.com/asp/worldrecords2.asp så er det vel dante som har spilt høyest, og da i Extreme 1+ og Edge Audio like bak med 179,6 men da i Extreme 5+

Dante banka vel liv skittinj ut av Pioneer bilen på deathmatchen også

Edit: så nå at pioneer har 180.2 certifisert i år nå. men dante har jo ikke spilt enda dette året ser det ut til..

der ser du.. så sjekk fakta litt mer neste gang.. ;)

'97 Polo Color Consept 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke jeg er verdensmester som alle dere, men jeg liker å være sikker når jeg først skal gjøre det ordentlig...

Nei! jeg skal ikke spille 180dB, men om kassa jeg skal bygge bestemmer om jeg vil spille 130 eller 140 så er det kanskje lurt å være ydmyk å spørre noen verdensmestere som dere!

Men i stedet for å være negative til en nybegynner som ønsker råd, så si hva jeg BØR ha, ikke hva jeg skal holde meg unna... Tviler ikke på deres intelligens i form av kunnskap om stereo, men er tvilende på om dere i det hele tatt eier sosial intelligens... Touchè!

Neida, men elementene og det jeg skal ha er oppgitt, så om noen Pioneer-entusiaster vil hjelpe meg, setter jeg pris på det :D

Kalos, Aveo, G3, Swift ellerno'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Da har jeg fått vite det jeg trengte å vite :D var ikke så vannskelig det... til alle dere andre: takk for den "sakelige" debatten, så som sagt sees vi på rudskogen :D

Det som er litt dumt akkurat nå er typen subwoofere du har valgt, denne er veldig lukket på baksiden..

TS-W2504SPL, altså forgjengeren til dette elementet er faktisk bedre, men mulig at den nye tåler mer juling, ikke vet jeg.

MEN uansett ,skal du ha litt trøkk så pluss gjerne på noen liter i forhold til det som er anbefalt. f.eks om en sub skal ha 28 liter portet kasse, så bygg en 45-50 liter pr element.

Bruk store aeroporter, og ikke 3" som oppgitt. (Anbefaler 6")

Selv har jeg hatt og brukt Pioneer TS-W101SPL, TS-W2504SPL, TS-W3001D4, TS-W5000SPL og TS-W8102SPL. Og på samtlige har jeg bygd større kasser med bra resultat til musikkbruk :)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her! nå ruller det tips inn :D har noen bilder jeg tenkte jeg skulle legge ut, så om noen kanskje ville tipse om plassering av elementer osv hadde det vært til stor hjelp!

Er rookie++, så tar som sagt imot alle tips med stoooor takk!

Men her er saken.. Vet om 3 konkurranser... dB-drag, ESPL og SQ...

Med e-motion-høyttallerene mine har jeg "no chance" i SQ, med 4 10"ere er dB utelukket, men så har vi ESPL som virker som den klassen jeg skal stille i :)

Vil et dobbelt frontsett med 4 stk 10" og to brukbare forsterkere kunne gi noe bra resultat??

Pioneer lovte ca 140 dB med de 10" i 4 separate lukkede kammere på hver 17 liter effektivt... hvordan kan de garantere så mange dB med en slik kasseløsning??

har jo sammenlignet elementene på jobben, i 24 liters lukket kasse og i en bassworx gph10bk, hvor det ble MYE bedre trøkk i den porta! kan jeg håpe på mer enn 140dB?

Virker litt i overkant spør du med :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her! nå ruller det tips inn :D har noen bilder jeg tenkte jeg skulle legge ut, så om noen kanskje ville tipse om plassering av elementer osv hadde det vært til stor hjelp!

Er rookie++, så tar som sagt imot alle tips med stoooor takk!

Men her er saken.. Vet om 3 konkurranser... dB-drag, ESPL og SQ...

Med e-motion-høyttallerene mine har jeg "no chance" i SQ, med 4 10"ere er dB utelukket, men så har vi ESPL som virker som den klassen jeg skal stille i :)

Vil et dobbelt frontsett med 4 stk 10" og to brukbare forsterkere kunne gi noe bra resultat??

Pioneer lovte ca 140 dB med de 10" i 4 separate lukkede kammere på hver 17 liter effektivt... hvordan kan de garantere så mange dB med en slik kasseløsning??

har jo sammenlignet elementene på jobben, i 24 liters lukket kasse og i en bassworx gph10bk, hvor det ble MYE bedre trøkk i den porta! kan jeg håpe på mer enn 140dB?

Virker litt i overkant spør du med :p

De kan vel garantere dette utifra erfaringer.

Å passere 140dB med TO slike subber er ikke noe problem, og derfor tør de vel å garantere over 140dB med 4 slike subber.

jeg har i dB-drag sammenheng vært oppe i 148,6dB med 2 stk TS-W2504SPL i Street A, og 153dB med de samme subbene i Super Street 1-2

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo titte på utstyrslista mi og se om du finner noe pioneerstasj du har hørt om :D

Jeg var innom en plass hvor det jobba en kar som mente han hadde peiling på konkurranselyd. Han mente at jeg var et stykke unna no konkuranse nivå med den lyden jeg hadde nå.

Persjonlig driter jeg i det fordi JEG liker den lyden jeg har(han spurte om jeg likte å spelle høyt av en eller annen grunn -plystre-uskyldig-)Og dBdrag er helt uintressant i mine ører og øyne.

Men jeg har jo tenkt mitt: Hva skal til av pesetas får å få konkurranse lyd?:hammer Kan seff væra att jeg med min minimale erfaring med detta utstyret gjorde for mange feil i monteringa, og bilen.... vel bilen kan ha noen liten drawback i forhold til flere konkuranser...

Men skulle jeg hatt no værstere enn det jeg har så blir det ODR og focal utopia lissom.... og hjemme mekka delefilter som man må være overingeniør i quadrofoni-impedans-fase-tjohei-prøver-å-lage-et-fancy-ord får å lage.... kremt..

Det ække jeg. Jeg liker god musikk og derfor god lyd, og hadde litt mye penger når jeg var ung og dum.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan seff væra att jeg med min minimale erfaring med detta utstyret gjorde for mange feil i monteringa, og bilen.... vel bilen kan ha noen liten drawback i forhold til flere konkuranser...

Bilen jeg skal bruke er en Alfa Romeo 147, hvor bagasjerommet fra før av ikke er større enn at med et par six-packer og den oppblåsbare dokka til bruttern er det ikke stort mer å få plass til...

Jeg har ihvertfall 2 monoblokker... 2 x PRS-D5000SPL....

Hvilke(n)subb(er) ville vært best til ESPL, som også skal trøkke livsskiten ut av bikkja til naboen når jeg dunker av gårde klokka 7 på morgenen for å kjøre dama på skolen??? vil gjerne passere 145, kanskje 150dB om det er mulig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider