Gå til innhold

Girkasser og synk. ringer.

Ranger emnet


SpeedWell

Anbefalte innlegg

Originally posted by Lurifaks

Tror det egentlig skal være noe sperre på 1. gir så man skal kunne bomme mellom 3. og 1. gir. Det er ihvertfall eneste som virker logisk for meg :)

 

Hva er det logisk med?

 

Hvorfor må man stoppe bilen HELT før man setter den i første, eller dobbelt-clutche på en 90 modell?

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver: Jeg må stoppe bilen HELT for å gire uten at det rasper tannhjul.

 

Hadde forstått det om jeg ikke fikk den i gir når jeg cruisa rundt i 50, men når jeg må presse den i gir med et faens spetakell når bilen såvidt triller avgårde, det bare må være noe galt.

 

 

Hva kan man forresten gjøre med bil-selgere man hater skikkelig mye?

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å nevne en ting om det med å gire ned i første under fart, .... det gjør man bare når men står i ro.

første skal bare brukes til å løse bilen med........ ellers raser du kassen.

det jeg lurer på er, hvorfor banke den ned i første da?????? uansett virker dette helt meningsløst på meg.....

og det er faktisk ikke kødd engang, men kassen er ikke laget for nedgiring til første i fart!

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man f.eks triller fram mot et lyskryss, så har jeg alltid satt den i første før bilen stopper helt. Dette har alltid fungert på andre biler jeg har kjørt, og blitt en vane.

 

Eller, man krabber seg oppover en fjellvei, og man må gire ned fra andre til første. Er det ikke helt idiot da å stoppe opp???

 

MEN! - Dette er ikke en tråd om hvordan man skal gire, men om hva som er galt med GIRKASSEN.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mange biler jeg har kjørt, men ingen andre har oppført seg slik.

 

Jeg tror jeg skal prøve å bytte clutch, den er litt dårlig uansett.

Kan jo være at den ikke kobler helt ut, selv om jeg tviler sterkt siden det skjer når bilen triller, og ikke pga motorens turtall.

 

Men surt å ta ned girkassen og feilen er der etterpå.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår