Gå til innhold

Girkasser og synk. ringer.

Ranger emnet

SpeedWell

Anbefalte innlegg

Men det skal ikke være slik vel?

I såfall er dette en one of a kind bil..

Vel, det er det jo uansett! Tror det er få biler med så mye feil!

Kjøpte den med varmskjert motor, så jeg fikk ikke prøvekjørt.

spurte flere ganger om det ikke var noe mer feil enn motoren.

"Neida, det skal ikke være noe."

Girkassen(?), flust av elektriske feil og en demper som skriker.

Huff... Tar neste pensjonist som kjører feil i rundkjøringa!

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min Golf Gti 16v var det også slik. Blei skikkelig lyder når man giret til første giret når man hadde fart, uansett om det var svært lite fart. Jeg slutta med den typen giring tvert, men en kompis som lånte bilen av og til mens jeg ikke hadde lappen giret sånn. Glad det ikke gikk til helvette da! :)

Det skal vel tydeligvis være sånn.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Er det en synkroniseringsring pr gir, eller..?

Ved nedgiring til 1.st'e så får jeg skikkelig rapelyd idet jeg setter den i gir. Må vente til fart og turtall er ganske lav(t) før det går uten stygge lyder.

JA! det er synk.ringer på hvert eneste gir, (untatt revers som regel) og på våre biler (Golf2) er det "sperresynkronisering" som egentlig skal gjøre det umulig å sette bilen i gir uten at girtannhjulet har samme turtall som navet på girakselen (skraping oppstår). NÅR RINGENE BLIR SLITT funker ikke alltid denne sperra like bra, og du kan få noen jævlige skrapelyder. Prøv å gir saaakte og forsiktig og se hva som skjer! Hvis skrapinga blir borte da, er det sikkert synkroniseringa. Men en utskiftning av den aktuelle synk.ringen er gjort på en dag elle to hvis du har litt utstyr. Har gjort det selv....

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider