Gå til innhold

Kjøpt meg volvo, har ikke kontroll over kjøretøyet

Ranger emnet

Arne Christiansen

Anbefalte innlegg

vil du har framhjulstrekk så er du nok på feil jorde;) men masse som kan gjørest for at bilen blir sittende, og det koster mindre enn å bygge om til framhjulstrekk, ein go gammal volvo ska rattast med;)

men som sagt, ein b19:S enten så har du veldi tunge sko elle så henge gass wieren din seg opp XD

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

på våt asfalt...så sklir det veldig lett......ro ned på gassen. penere akslasjon. du må gasse penere.

på snø...klarer jeg nesten ikke å kjøre i en rundkjøring uten at det sklir, men prøv å legg en sandsekk i bagasjerommet.

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis den "alltid" slipper og legger seg ut sidelengs kan det hende at det er diffsperre i den. Med diffsperre låses bakakselen når det ene hjulet spinner og tar med seg det andre. Når begge hjulene spinner vil bilen legge seg ut i sladd automatisk, oxo kalt skrensing. De fleste synes at dette er morsomt. Er jo det drifting handler som - sladding :)

Dette kan du lett sjekke ved å sette det ene bakhjulet på glattisen og det andre på asfalt, hvis kun det ene hjulet spinner har du ikke sperre.

å legge inn sandsekker eller murstein i bagasjerommet vil nopk hjelpe en del.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du vant med og køre egentlig? Og kjørte du ikke bil for 30 år siden?

For og si det sånn, er du fersk med lappen?

Høres veldig rart ut dete her!

Jeg har kjørt så mangt, deriblant Nissan cherry, toyota starlet og siste bilen før volvoen var en Mazda 323 1.3. Alle veldig gode biler, men aldri hatt lignende problem som med volvoen. Derfor vil jeg bygge den om til forhjulsdrift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta å selge bilen din til meg, Jeg vil ha 242!

240 er ikke spesielt tunge i ræva, så skal ikke veldig mye til før det slepper når det er glatt ute. Kan hende det hjelper å slenge inn noen sandsekker baki, for å få litt mer tyngde bak.

Hvis du skal kjøre Volvo på vinterføre så må du nesten slædde, enten så må du kjøre drit sakte ellers så må du slædde :)

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt så mangt, deriblant Nissan cherry, toyota starlet og siste bilen før volvoen var en Mazda 323 1.3. Alle veldig gode biler, men aldri hatt lignende problem som med volvoen. Derfor vil jeg bygge den om til forhjulsdrift

virker som om det er noe merklig med bilen din ja...andre volvor er ikke sånn.

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis den "alltid" slipper og legger seg ut sidelengs kan det hende at det er diffsperre i den. Med diffsperre låses bakakselen når det ene hjulet spinner og tar med seg det andre. Når begge hjulene spinner vil bilen legge seg ut i sladd automatisk, oxo kalt skrensing. De fleste synes at dette er morsomt. Er jo det drifting handler som - sladding :)

Dette kan du lett sjekke ved å sette det ene bakhjulet på glattisen og det andre på asfalt, hvis kun det ene hjulet spinner har du ikke sperre.

å legge inn sandsekker eller murstein i bagasjerommet vil nopk hjelpe en del.

Har ikke merket det du beskriver, men kan høre med sønnen min som brukte den ett års tid forrige vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal som sagt høre med han. Eneste jeg har merket er at den "klepper" litt på hjula bak når jeg snur i gårsplassen men har alltid trodd dette hadde med at jeg har gode piggdekker på beleggningsstein.

Da er den nok sveisa. Hjulene går nøyaktig like fort rundt uansett, oxo i sving, noe de ikke skal (med mindre man synes sladding er morsomt :)

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider