Gå til innhold

Kjøpt meg volvo, har ikke kontroll over kjøretøyet

Ranger emnet

Arne Christiansen

Anbefalte innlegg

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har kanskje ett poeng, men siden bilen er så flott å se til vil jeg gjerne ha en som oppfører seg like godt.

Ingen andre som har problemet med at bakenden slipper taket i svinger med gasspådrag ?

på en bakhjulstrekk så vil det slippe uansett ved gasspådrag, men på en forhjulstrekker vil bilen gå rett fram ved gasspådrag og da har du hvertfall ingen kontroll på å "hente den inn" igjen.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å bygge om til forhjulstrekk tror jeg du bare kan gi opp.

Dette er utrolig fine biler å kjøre når ting er som det skal være.

prøv å få tak i ny innmat, så skal du se att sola kommer=)

fiks bakakslingen...så har du kjeeempebil! ikke bygg om.

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ondt ment, Arne Christiansen, men jeg har litt vansker for å tro at du er seriøs. Jeg har litt troen på at du fisker etter volvo-entusiaseter som skal rope "helligbrøde" til deg for å finne på å bygge om til forhjulstrekk.

For det første så har en volvo som har gått i salt-laken i Oslo, siden 1978 uten tvil behov for en del rustsveisning, og er neppe verdt å koste på så mye.

For det andre så er konvertering til forhjulstrekk ikke noe som akkurat er gjort i en håndvending, for å si det slik. Og du får neppe godkjent en slik ombygning på biltilsynet.

For det tredje, så kan problemet neppe være så stort... Er bare å la være å gi full gass når du skal ut fra rundkjøringen.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg framprovosere noen dødstrusler fra både VAG og Volvo folket på en gang...

Hva med å kutte fronten av en Golf og sveise den på volvoen? Mye mindre jobb det enn å tilpasse alt mulig rart :D

En Volf hadde jo vært noe kansje. :driving

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider