Gå til innhold

Kjøpt meg volvo, har ikke kontroll over kjøretøyet

Ranger emnet

Arne Christiansen

Anbefalte innlegg

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei jeg er ny her, men siden jeg har fått meg volvo 242 1978modell tenkte jeg at jeg skulle bli medlem.

Men, jeg har ett problem med bilen. Den har en fæl uvane med å miste veigrepet på bakdekkene. Særlig ved svinging og akselerasjon kommer bakenden veldig lett ut og jeg må kontre med rattet, noe som blir slitsomt i lengden.

Bilen er en 1978 Volvo 242dl med B19. Helt rustfri.

Jeg har arvet den fra ett familiemedlem som har passet godt på den i alle år, og brukt den til og fra butikken i alle år. Alle service fulgt og den er nettopp eugodkjent.

Mitt ønske hadde da vært om noen av dere hobbymekanikere kunne bistå ved konvertering til forhjulsdrift på min bil. Jeg betaler godt både for arbeid og deler. Holder til i Oslo området, nærmere bestemt lokasjon fåes ved en evt. henvendelse på privat melding, mail.

Tusen takk for all hjelp,

Mvh A. Christiansen

kjøp deg heller noen gode dekk

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig feil på VAG-eiere å gå inn på 200 forumet uten interesse for Volvo bare for å komme med spydigheter, eller dreier det seg kun om ren misunnelse?

Unnskyld at jeg spør, men du skjønte kanskje ikke at jeg mente at det er mange med Volvo som sladder for tiden?:rolleyes:

Og hva vet du om min interesse for Volvo?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gidder ikke akuratt og lese så mye når det er noe så dumt som blir skrevet så det ikke går ann.

Hahah:D det er greit, men da blir du EID!:D :kiss

Er visst noen som ikke gidder å lese tråden, å ikke finner ut at man har blitt kødda med! hint hint;)

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider