Gå til innhold

tank pumpa i ein FK maskin kontra FT

Ranger emnet

ole180

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ein 940 med FK maskin, saken er den at det bare er ei pumpa på bilen, og det er den i tanken, på ET maskinen og FT maskinen var det jo to, men kan eg bruke FK pumpa og sette på 044 pumpa som hovedpumpe? mater FK pumpa like masse som FT pumpa?

Mvh

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten sikker på at alle FK har hovedpumpe under bilen. Kun de bilene som ble levert med Regina system har hovedpumpa i tanken. Og Regina ble vel bare levert på b230f.

EDIT: tror jeg misforstod deg litt, trodde du hadde kjøpt en 940 FK maskin (og ikke 940 med FK maskin). Så hvis du er sikker på at det ikke er noen pumpe under bilen, så tar jeg vel feil :)

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ein gammel politi bil dette, usikker på modell men er nok 96 eller 97, og det er kun ein pumpa, riktignok så er den ganske så stor, for der som hovedpumpa står på bilen min er det bare ett filter.

men kan eg bruka tank pumpa ilag med ei 044 pumpa? holder denne til 500hk? altså tank pumpa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koffor kje? koffer er det det på ET maskiner og FT maskiner da?

første turbo bilen eg har komt borti som har ei pumpa, og tenker også på videre planer, skal først ha 300 oppsettet til viking chip, også gå over til data sprut og litt meir effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar jeg kanskje veldig feil, så rett meg hvis jeg er helt på jordet.

Men hvis du har en pumpe som leverer 150l/t og en som leverer 200l/t så leverer du ikke mer enn 150l/t når de står i serie... Mao så er det lite vits i å putte på en ekstra hovedpumpe under bilen, med mindre også tankpumpen blir oppgradert...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er med på den, går sikkert fint med kun den tankpumpen.

men snakte med kai på KRB ang 044 pumpa, og hva han anbefalte meg i tanken, da sa han at pumpa i tanken skulle klare 500 hk ilag med 044 pumpå,

men går sikkert heilt fint å kun bruke tank pumpa nå i første omgang, og se om det går, men var vist denne pumpen matsjer FT pumpa som står i, min synger på siste verste nå så må ha eg meg ny. og hadde jo vore optimalt å brukt den FK pumpå viss den klarer det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider