pet Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Har laget grenrør til bilen min. for og gjøre ting enkelt ble det laget med twin entry flens. Turboen har single. Hadde tenkt å bruke den interne wg på turboen, men pga at jeg må vri på turboen utgår den. Er det mulig å sette på en eksten wg på dette grenrøret med tilkobling bare fra den ene siden, eller må jeg ha utløp fra begge? Ps: Ja jeg vet at dette grenrøret er langt fra optimalt med tanke på tennrekkefølge og lenge osv. Dette er versjon 1:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pet Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 ingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Skjønner ikke helt hvorfor du ikke kan bruke den interne wastegaten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pet Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Fordi jeg må vri eksoshuset, men har ikke lyst til å vri kompressorhuset tilsvarende. Jeg kan selvfølgelig få sveist festet på kompressorhuset, men tenkte jeg heller skulle montere ekstern wg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Jeg ville nok ha kjørt wastegateutgangen på begge røra.. Blir jo litt dumt hvis eksosen fra 3 sylindere skal inn i eksoshuset for så å tilbake i grenrøret og ut wastegaten. Kommer helt sikkert til å fungere uansett hvordan du gjør det, men er vel like greit å være på den sikre siden. Enklere å gjøre det nå enn senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Eksoshuset vil jo stå som det står,får ikke vridd det noe særlig når det er skrudd fast i grenrøret! Er jo bare å justere inn lagerdelen i +/- 15 grader loddlinje og deretter sette komp.huset som du vil ha det. Og så bygge om braketten til aktuatorklokka så den passer på komp huset i den posisjonen du vil ha klokka. Skulle du kræsje med røret som går ut fra komp. huset så er det mulig å vinkle staget ut fra akt.klokka noen grader sef. Skal du bruke ekstern Wg. så må nok ta hull på begge kollektorene,så du får ut nok eksos til å klare å regulere trykket effektivt. Ser ikke ut som du har tenkt å lade 0,2bar med den turboen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 du tar ut fra begge kollektorene og så splitter du røra med ei plate inn mot wastegaten for å få delt røra helt til wastegateflensen. du kan jo også bruke 2 wastegater men vil nok være litt smør på flesk. er korrekt som aceofspades sier at du må gjøre det slik for å få stabilisert trykket på et sjikkelig vis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.