Gå til innhold

Mister turbo av og til, kommer på igjen på ny-start..

Ranger emnet

Fjøslukt

Anbefalte innlegg

Har problemer med at jeg mister min TDI turbo av og til. Hvis jeg stopper, og starter igjen er den tilbake, og da virker den.

Det er ikke hver gang jeg må starte på nytt, men ofte. Har kjørt diagnose på bilen, uten at de fant noe.

Har også lett etter lekkasjer, uten at jeg fant noen...

Har noen vært borti noe lignende?

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti noe lignende ja på en Chrysler Grand Voyager TD men det er leeenge siden. Dette var en firmabil, så jeg skal høre med tideligere eiger når jeg ser han og informere vist du ikke har funnet ut problemet til da:)

Rart de ikke fant noe på diagnose da.. Hadde ikke verkstedet noen formening om hva det kunne være heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig, jeg har en Voyager TD som har samme symptomer. Jeg har søkt på nettet og det påstås at det kan skyldes en aktuator i dieselpumpen. Noen mener aktuatoren må skiftes, andre mener den må justeres. Jeg tror forøvrig dieselpumpen er veldig lik på disse bilene.

Jeg er veldig interessert i å høre hva resultatet blir hvis du finner ut av det!

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti akkurat det samme problemet på en 2001 1,9TDI.

Tror det var Ladetrykksgiveren(sitter lett tilgjengelig på innsugsrøret) eller N75 ventilen til turboreguleringen det var feil med.

Men gå over alle vakumslanger/rør. Disse er av plast og gnager seg fort hull i dersom di ligger an mot noe

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal gå over det i morgen. Slanger det er snakk om er det bare de tynne gummi/plastslagene. Har jo noen store tykke slanger også. De går vel til intercooler, er ikke sikker. EMen som sagt, bare de tynne slangene en skal se over evnt bytte for å være helt sikker?

http://home.no/laminatkabinett/turbo.jpg

Der er et bilde av en ERG ventil på motoren min. Denne må rengjøres, noen som vet om det er lett å skru av?

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har samme problem på min golf 4 1,9tdi 110 hk diesel ( som er chippet). Ein kollega har samme problem på samme motor som meg, denne er ikkje chippet og han har hatt problemet før, da måtte han skifte turbo, og det funka, men no kom problemet igjenn, mekanikeren som skifta turboen hans sist sa at det var lagt seg sot inni turboen som gjorde at det blei overtrykk, det gjorde at bilen gjekk i nødmodus.

Så det eg lurer på er å satse på at det er turboen som er gåen og bestille overhalt/ny turbo på ebay i tyskland og få ein kompis til å skifte.

ps: noen som veit kvar vakumklokka sitter sånn at eg får sjekka den, og går det an og teste ladetrykksgiveren og n75 ventilen for å finne ut om desse er gåen? mekanikerne finner ingen ting på diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på min golf 4 1,9tdi 110 hk diesel ( som er chippet). Ein kollega har samme problem på samme motor som meg, denne er ikkje chippet og han har hatt problemet før, da måtte han skifte turbo, og det funka, men no kom problemet igjenn, mekanikeren som skifta turboen hans sist sa at det var lagt seg sot inni turboen som gjorde at det blei overtrykk, det gjorde at bilen gjekk i nødmodus.

Så det eg lurer på er å satse på at det er turboen som er gåen og bestille overhalt/ny turbo på ebay i tyskland og få ein kompis til å skifte.

Har en onkel som har hatt en slik bil, han har fått ny turbo 4 ganger på garantien han. Første gikk på nybilgaranti, resten har gått på 2 års delegaranti, så det er ikke usannsynlig at du kan trenge ny turbo. Men hør med fagpersonell så får du nok ett godt råd;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider