Gå til innhold

sliter med kaldstart etter konvertering til B230FT

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

hei

 

F motoren hadde jo kaldstartdyse, men FT en har ikke..

 

men bruker innsug fra F motoren, med medfølgende kaldstardyse, som igjen er koblet til..

 

men styrenhetene fra FK har vell ikke utrgang for denne, men bruker istede di vanlige dysene for og kompansere:)

 

noen som har tips? den er veldig tung og starte første gang, og går noe uryddig til den blir varm, blir og litt tregt varm:/

 

 

hehe, er jo litt irriterende...ingen andre som sliter med dette virker det som:(

 

håer noen av dere som har jort dette før kan hjelpe:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo prøve på det ja.. Kan jo virke som om den får en anelse for mye bensin.

 

nei egentli ikke...virke som om den får for lite?

 

blir veldigt tregt varm, noe som ikke var tilfelle før....

 

men, noen som har bensinhjerne fra en bil MED kaldstardyse?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det funker heller kje, er kje lagd til med kaldstart dyse i FT hjernen, kun på F, sliter selv med prob... har lest utallige koblingskjema for å finna ein vei:P faens piss alt:P

 

Må vell vær fleire som har d prob? er jo mången som har konvertert til turbo fra F nett...

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt sørover! :) Jeg bruker f-nett fra 240 på fk-motor. Starter godt som gull den, selv om jeg ikke er i nærheten av deres temperaturer da. Startet den i -5 helt uten problemer. Tok 1 sec før den fyrte. Hvis den får for mye bensin, så vil den ikke bli varm "raskt". Jo mer bensin, jo mindre temperatur, og omvendt.

 

Hvorfor tror du nivåene av NOx er høye ved for mager blanding? Høy temperatur. :) Men ja, lykke til! :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt sørover! :) Jeg bruker f-nett fra 240 på fk-motor. Starter godt som gull den, selv om jeg ikke er i nærheten av deres temperaturer da. Startet den i -5 helt uten problemer. Tok 1 sec før den fyrte. Hvis den får for mye bensin, så vil den ikke bli varm "raskt". Jo mer bensin, jo mindre temperatur, og omvendt.

 

Hvorfor tror du nivåene av NOx er høye ved for mager blanding? Høy temperatur. :) Men ja, lykke til! :P

 

tull!..

 

grunnen til at man har kaldstart dyser er jo at man øsnker en litt fetere blanding ved kald motor, dvs at den vill alltid gå litt fet ved kald motor, er jo en grunn til at man ikke kan bruke Co avmåling på kald motor!..pga at da går den i ett slags "choke" programm....

 

men ellers skal eg være enig...mager blanding fører til ekstremt høye temperaturer i sylinder....

 

og såvidt eg vett er NOx gassene bensindamp? men akkuratt NOx har eg aldri satt meg inn i....bruker ikke 5gass måler på diagnose uansett:)

 

ps...skjold nær haugesund:P...hehe...så vi er vell egentli ikke så lagt fra værandre Colli?:D

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, har du problemer med å få start der nede. Det var litt kjipere. Jeg er selvfølgelig klar over at det skal mer bensin på kald motor, men hvis du har for fet blanding hele veien, så vil motoren bruke lang tid på å bli varm fordi den får kjøling fra bensinen også. Hvilken bensinhjerne har du? Chip? Er tempgiver til sprut i orden?

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår