Gå til innhold

sliter med kaldstart etter konvertering til B230FT

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

har muligens nåke så kan løysa mitt ialefall..

 

FT motoren min e jo orginalt me lh2.2

 

og det e ikkje samme NTC givaren på 2.2. som på 2.4FT..

 

såe, bestille vell ein NTC giver te sprute lagd for nyere type turbo 940:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sleit mye med kalstart og tomgang på min motor etter turbokonverteringa, kjører med lh 2,4 t 940ft, det ente med at jeg måtte plugge slangene å koble ut tomgangsmotoren for å få til kaldstarten og få til stabil tomgang. jeg monterte spjeldhus fra f motoren med justerings skrue for tomgang på under siden. lh 2,4 sprutet har egentlig ikke nå egen justering av tomgangen, eneste som kan justeres er grunninstilninga av tomgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sleit mye med kalstart og tomgang på min motor etter turbokonverteringa, kjører med lh 2,4 t 940ft, det ente med at jeg måtte plugge slangene å koble ut tomgangsmotoren for å få til kaldstarten og få til stabil tomgang. jeg monterte spjeldhus fra f motoren med justerings skrue for tomgang på under siden. lh 2,4 sprutet har egentlig ikke nå egen justering av tomgangen, eneste som kan justeres er grunninstilninga av tomgangen.

 

 

kan være enig i alt du seier...

 

men..når motoren er komplett FT...så ser eg ikkje heilt, probleme, for å sei d sånt...

 

er jo 1000 vis som har fått dette til før...

 

eineste som ikke er FT på min nå er vell stemplinga på blokka:)

 

og innsug...men bytter over til FT innsug...uten kaldstart dyse...

 

da skal jo alt teoretisk være ok...ohme NTC giver til sprutet, og sjå om alt henger på greip der oxå....tviler på det er samme verdiene på NTCen på seint 2.2FT nett..som seint lh2.4FT nett...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er det rare er at jeg tidligere kjørte med chippa turbo sprut på min b230f grunnet at turboen som jeg hadde brukt tidligere tok kvelden, å i avvente på en ny så kjørte jeg altså motoren som sugemotor med turbo sprut, å da fungerte tomgangen å kaldstarten som den skull, helt uten problem, men med en gang den nye turboen ble montert så fikk jeg problemer med tomgangen å kaldstarten igjen. men frykter at det er noe feil med sprutet å.

det fulgte med kaldstart dyse på innsuget til ft sprutet jeg fikk tak i, men jeg kobla den bare bort siden det virka som at den var ute av drift.

hvilken giver er NTC igjen, kommer ikke på ka den er til i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er det rare er at jeg tidligere kjørte med chippa turbo sprut på min b230f grunnet at turboen som jeg hadde brukt tidligere tok kvelden, å i avvente på en ny så kjørte jeg altså motoren som sugemotor med turbo sprut, å da fungerte tomgangen å kaldstarten som den skull, helt uten problem, men med en gang den nye turboen ble montert så fikk jeg problemer med tomgangen å kaldstarten igjen. men frykter at det er noe feil med sprutet å.

det fulgte med kaldstart dyse på innsuget til ft sprutet jeg fikk tak i, men jeg kobla den bare bort siden det virka som at den var ute av drift.

hvilken giver er NTC igjen, kommer ikke på ka den er til i farta.

 

NTC = negativ temperatur controlled...

 

så en NTC giver er da en føler som blir påvirket med temperatur...

 

NTC gir mer motstand dess varmere det blir...PTC gir mindre...

 

ptc= positive temperature controlled...

 

 

som oftest er det jo snakk om temp måleren da når man snakker NTC:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke da like greit å si temp.føler?????

 

Har du sjekka lambdaen din eller, hvis den måler feil går alt i dass. Temp.føleren er oxo en mulig årsak, men at bilene jager litt på tomgang er normalt, siden speedo signalet mangler.

 

Tomgangsregulatoren bør oxo vaskes litt innvendig hvis den sliter med å holde seg stabil, kan samle seg mye dritt der.

 

Hvis ikke det hjelper bør du sjekke om det lekker luft et eller annet sted. Lekker det luft vil blandinga bli fetere.

 

Temp.problemet ditt kan godt være termostaten.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke da like greit å si temp.føler?????

 

Har du sjekka lambdaen din eller, hvis den måler feil går alt i dass. Temp.føleren er oxo en mulig årsak, men at bilene jager litt på tomgang er normalt, siden speedo signalet mangler.

 

Tomgangsregulatoren bør oxo vaskes litt innvendig hvis den sliter med å holde seg stabil, kan samle seg mye dritt der.

 

Hvis ikke det hjelper bør du sjekke om det lekker luft et eller annet sted. Lekker det luft vil blandinga bli fetere.

 

Temp.problemet ditt kan godt være termostaten.

 

termostaten er ny, så ikke noe stress der....

 

NTC pga at på jobb, så er det ikke allti snakk om EN temp føler...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er grei, men at den er treg på å bli varm kan jo ha noe med ute

temperaturen å gjøre oxo, var det stor forskjell på gamle og nye motoren ?? Er jo bare å sjekke pluggene å se hvordan de ser ut. Ser de bra ut kan det hende at vannpumpa på den gamle var slitt, eller tette kjølekanaler f.eks.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår