haklis Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Hei! Først litt bakgrunnsinfo. Jeg er på jakt etter et Escort mk1/mk2 prosjekt. Har brukt litt tid på nettet for å finne hva som er tilgjengelig og hva som må til for å gjennomføre et prosjekt. Har lest flere inspirérende tråder her og på escortregisteret. Jeg tenker å kanskje bruke flere år på å få en eventuell bil slik jeg vil ha den. Er ikke redd for å begynne å sveise rust selv om jeg ikke har gjort det før. En gang må man lære. Nå som hus/kone/barn er i boks så kan man begynne å tenke på slike ting! :-). Selv om jeg kanskje ikke begynner med prosjektet ennå har jeg skjønt at det er lurt å skaffe seg en bil. Prisene øker på disse og det er jo like greit om det står å ruster i ett år til hos meg som hos noen andre. Drømmer som så mange andre om f.eks. en Mk1/2 med 2.0L og litt oppgradert drivverk og understell. Så til spørsmålet: Spørsmålet: Hvis man allikevel har tenkt å strippe en bil helt ned og sveise rust / lakkére om, hvor mye har det å si om det er mye rust på bilen? Er ca 10.000,- en riktig pris for en nedslitt Mk2 med endel rust? Jeg tenker at det er jo dumt å kjøpe en bil som er for bra til å totalrenovere, men for kjiip til å ha nyte synet av. Samt at prosjektet er halve gleden. Tanker og svar mottas med takk! Siter Ford Focus '05 Ghia 109Hk Mazda 323 '92 1.6L X - Volvo 460 '92 2.0i X - Ford Fiesta XR2 '89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AR racing Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 har hørt om folk som har kjøpt mk1 for 15.000 kr og den var så rusten att det kunne krype 5 menn gjennom gulvet på den samtidig men har og hørt om nydelige mk2 til 3-4000.. så er forskjellig ute å går.. men 10.000 er ikke mye penger, så lenge du ser håp på bilen du kjøper Siter Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt, corrado g60, kadett c 75, escort mk1++ OPEL 4EVER!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haklis Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 OK, det blir nok uansett litt gambling med andre ord. Jeg ser at tilsynelatende kjørbare eksemplar ligger på 20.000,- pluss. Men det er jo umulig å si noe om hvor mye rust det er på de også før man drar den hjem i garasjen og begynner demontéringa. Hmmm... man får vel kanskje bare hoppe på en mulighet da! Siter Ford Focus '05 Ghia 109Hk Mazda 323 '92 1.6L X - Volvo 460 '92 2.0i X - Ford Fiesta XR2 '89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.