Gå til innhold

Omega b 2.0 16V høy CO

Ranger emnet


Grimmi

Anbefalte innlegg

Skal ha bilen på eu. Så sjekket CO føre. Den var da for høy. Pendla mellom 0.51 til 0.69.. Er det lambdan? Har opplevd at motorlampa har lyst 5 ganger i løpet av ett år. Ved belastning. Noen som har peil?

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ingen lagrede feilkoder da? Skal jo egentlig ikke det hvis det er lenge siden sist lampa lyste. Kan helt sikkert være lambdan, men det bør jo sjekkes før du skifter den i blinde. Hvis du har et voltmeter er det bare å koble seg på den svarte ledningen til lambdan og måle mot jord. Da skal den pendle kjapt mellom ~0.1 og ~4.6 V. Er den lavere holder den på å daue. Den kan være rimelig sliten før motorlampa finner det for godt å si fra.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt og sjekket om det ligger noen feilkoder. Men alt tyder på at det er den. Men skal ta og måle den i morra. Gidder ikke å bytte den da den koster 1000 kr. Lampa lyste faktisk fem min føre jeg tok co. tilfeldig. Da det var lenge før jul den lyste sist. Takk for kjapt svar.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får forte deg å blinke ut koder før de forsvinner da:) Selv om lambdan koster en høvding er det en god ide å bytte den med mindre du skal skrote bilen snart. Får lavere forbruk, og vil også anta mindre soting i motoren. Kan jo alltids skru ut en på skroten også.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det ja.. :) Bilen lever nok mange år til den. Gått 180000 km. Så er vel verdt det. Ligger på 1,1 på by kjøring. Er det normalt da? Trur jeg kanskje får den ned i 800 kr. Måtte bytte frontrute og få inn senkesett føre eu. Så det var ikke mye feil gitt. Også 1000 m og xenon :)

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.1 på bykjøring er i hvert fall langt bedre enn jeg noensinne har fått til. Ser at carparts skal ha over 1500 for den sensoren. Da tror jeg det er billigere på opel. Billigst er nok scanparts, men litt langt unna deg da.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på det ja... Med litt ivrig herjekjøring så er den oppe i 1,3. Men sjeldent. Kjøper via jobben jeg.. Selger bildeler :) Så da blir den ikke all verdens dyr. Men først sjekke den.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var lambdaen målt og den pendla mellom 0,100-0,769 v. Så den er kaputt. Og etter at jeg målte den begynte lampa og lyse nesten hele tiden og bilen drar dårlig når jeg gir bånn gass :) Så da er lambda bestilt. Sto foresten på autodata at mann skulle måle mellom den røde og den svarte. Og at den skulle ligge på 0,4-3,85 v ~

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er totalt død den nå :) Så har nok kanskje vært på vei. Men etter at jeg målte den er det ikke noe spesielt liv i den. Og maks volt var jo 0,7 når jeg målte den.. Nå lugger og går bilen dårlig.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bytten den istad.. Og lampa og alt ble borte. Bilen dro ordentlig. Sjekket co`n og den var fin. Men plutselig etter 10 min så spratt den i været. Og havnet på mellom 0,50-0,70.. Tok en kjøre tur. Og den var bra i fem min. Og spratt opp igjen.. Hva i søren kan det være?

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kodene forsvinner av seg selv når feilen er fiksa, men de ligger lagret. Når bilen har levd et liv med desinformasjon fra lambdan kan det hende adapteringen er litt på tur, men det er jo litt pussig at det skal gå i bølgedaler. Koblet du av batteriet etter at du byttet lambdan? Jeg tror adapteringen slettes hvis den står strømløs en stund, så hvis du ikke har gjort det bør du prøve. Bør kjøre en stund med litt varierende last og turtall for å få adapteringen på nett igjen etterpå.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår