Gå til innhold

playstation i bilen. Trenger hjelp med lcd skjermen.

Ranger emnet

Are-mnja

Anbefalte innlegg

Hei.

Mulig denne er litt feilpostet, men prøver meg uansett :P

Kjøpte meg en krasjet bmw for en tid tilbake. Den hadde en lcd skjerm innfelt i midtkonsollen. Jeg har endelig blitt ferdig med oppretting av bilen, og tenkte jeg skulle begynne med stereo osv, og da hadde det vært litt gøy å få lcd skjermen til å funke.

IMG_0182.jpg

Jeg har kjøpt meg omformer, og har tenkt å sette inn en playstation 2 i hanskerommet.

Jeg har koblet lyden fra playstationen inn på aux inngangen på cd-spillern, slik at jeg får lyden på stereoanlegget istedet for skjermen. Bilde kabelen koblet jeg inn på "av 2" inngangen på lcd skjermen.

IMG_0180.jpg

IMG_0184.jpg

Men jeg får ikke noe liv i lcd skjermen i det heletatt. Både playstation, lyd, og cd-spiller funker fint. Så jeg lurer på om det er noen kabel inn på skjermen som jeg mangler? Den må jo få strøm fra en plass, og det er bare 2 "av" utganger og en "aux" utgang. Skjermen heter LAVA bm7100i, om det skulle hjelpe :p

Are ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hmm skjermen skal vel få strøm fra en annen enhet. dvs eventuelt en cd eller dvd spiller. Vet ikke hva kablene heter. men det er de kablene man orginalt bruker til skjermer fra dvd spillere. Som for eks. nexbase eller scott osv. Det finnes overganger til phono osv. Prøv om du klarer og finne en slik overgang. Elfag i oslo har dette så vidt jeg vet. skal innom der og kjøpe meg 2 stk selv for og få splittet en utgang til flere skjermer. men kan jo ikke være heeeelt hundre prossent sikker på om den får strøm via denne. men det ser sånn ut om det ikke finnes noen andre uttak der bak,.

And thats the way the cockie crumbles.

RIDES:

Golf GTI 99 MOD

SsangYoung Rexton 07 MOD

Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider