Gå til innhold

skal kjøpe billigbil som går og går...

Ranger emnet

JChE

Anbefalte innlegg

mange gode forslag her ja!

Er det du som selger hyundaien Polardego? så helt grei ut...

Og har selv tenkt litt på både volvo og hiace... Volvoen er vel suverent best med tanke på deletilgang og -pris, og kjørekomfort. Hiace er jo praktisk på mange vis, men de ligger litt høyt i pris iforhold til årsmodell og stand ofte... Glemte å si at jeg må ha 5 seter...

takk for mange gode svar, bare å komme med forslag, men kan se ut som det blir volvo ja!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også se på en MB w124, de går jo evig.

Om han ikke vil mekke så fælt tror jeg faktisk ikke han skal gå for no annet enn eldre Hiace eller Volvo 245..

Har selv MB w124 og vært en del kødd med den, for å si det sånn.. kjenner flere som har vært nødt til å skru en del på dem å..

Men fy faan, det er verdt mekkinga! Fantastiske biler :D

Men som sagt; gå for eldre Hiace eller 245!

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei mercedes er uaktuelt, føler det er mer kødd med de enn folk skal ha det til, og jeg liker ikke mercedes-imaget:web

Har egentlig bestemt meg for volvo 245 ja, av nyeste årgang(heter vel 240 da i stasjonsvogn og)

F-motor sa du? Hvordan ser jeg det lettest? De fleste jeg har sett på har 2,3i, er det denne? Har ikke satt meg så veldig inn i motorkodene enda, men det kommer nok.

Er det andre ting jeg bør se etter ved kjøp av en 240 stasj? Steder som ruster mye, visse ulyder og sånne ting?

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

en volvo av litt nyere årsmodell, husker ikke helt når de Fmotorene kom, men det er i alle fall det på min 90mod.

vet forøvrig ikke om det fulgte noe bestemt årstall når de kom med motorene, men kompisen min sin 87mod har b230k motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meiner b230f kom i modellskiftet 87/88? (2,3l insprøytning)

90mod og nyere er generelt bra for rust, men ein utsatt plass er nederst på bagasjeluka.

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

Denne fks, KM stand har ikkje mykje å sei.

Eigeren av denne kaller seg "Roarrr" på Norsk VolvoForum - www.volvoforum.no

Old Volvos never die, they just go faster.

1993 Volvo 940 Turbo

1979 Volvo 242 DL

1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

første stedet man sjekker for rust på en volvo er i trunken:) inn på høyre eller vensresia og mellom det doble veggen der... hørt at det kan være en del skjult rust der.

edit; var jo 245 det var snakk om ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her, skal bare legge til side litt penger et par måneder,så har jeg en volvo :drive2

Tenkte på en 92/93 modell med b230f da, og manuelt gir. Var jo grei den hvite volvoen der, men kanskje litt langt unna... får se!

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider