Gå til innhold

senking av audi 100 c4

Ranger emnet

smeden

Anbefalte innlegg

finn fram vinkelkutter`n å kapp fjerene så får du billig senking :) :p

Som supermoderator er jeg "pliktig" til å være ganske objektiv og vekte mine ord...

clap.gif

Kenneth/Cossie: men DU slapp jo panhard på din bil, jeg synes nå 100en ble synlig forskjell i hjul-hjulbue klarering.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei jeg sitter og tenker på at eg skal gå for disse her er det neon som har vært borti disse?? Norsk Bildelsenter 100 1991[P]ASP=3599642[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=100[O]amp;Year=1991[O]amp;Klasse=11

er det vansklig og skifte selv for en som ikkje har gjort det før?? kan man bruke de orginale demperene på bilen?

vw passat.... godshit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de sies at inntil 40mm går fint med originale dempere.

Men jeg anbefaler at du tar en vurdering på tilstand av foringer/lagre og de demperene som står på nå.

Sportsdempere er tilpasset kortere vandrind (senking), og hvis de du har nå har gjort mesteparten av sin arbeidstid vil du innen kort tid trolig måtte bytte pga "belastningen" ved senking.

Så å gå for stål-budsjett er ikke alltid like økonomisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da blir bile og se bra ut og ligge bra på veien`???

Tja.. den blir jo vinglete med originaldempere da, men det er flere som fortsatt bruker originale dempere på 40 mm senk. Blir mer slitasje på dem dog

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja eg skal gjøre det når eg får bilen min til bergen den står i trondheim no og venta på og bli henta heim:P

men e det vansklig og skift det dr selv?

Hvor i Trondheim står den? Kanskje jeg må plukke noen deler ;)

Er ingen kirurgi å bytte fjærer.. få med den en som har gjort det før, så gjør dere det på en kveld :)

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dempere, 4000

Fjærer, 2000-3000

H&R, Eibach, KAW er tips til fjærer

Bilstein, Koni til dempere

Har H&R fjærer og Bilstein dempere på S4'n. Utrolig fornøyde med disse!

"Fjærene koster 2795,- inkl. mva. Du må ikke bytte dempere, men det lønner seg å gjøre det. Bilstein Sprint-dempere koster 1695,- pr stk foran, og 1595,- pr stk bak."

Sendte mail til Pedersens Racing og spurte, og det er vel ikke så ille dette?

Det er for H&R fjærer og Bilstein dempere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fjærene koster 2795,- inkl. mva. Du må ikke bytte dempere, men det lønner seg å gjøre det. Bilstein Sprint-dempere koster 1695,- pr stk foran, og 1595,- pr stk bak."

Sendte mail til Pedersens Racing og spurte, og det er vel ikke så ille dette?

Det er for H&R fjærer og Bilstein dempere!

Vel, til 100 2.3Een jeg hadde ble det 5003kr for 4 gule koni og Lesjöfors 30mm senkesats, vel og merke inkl VW-Audi Club rabatten..

Hvis Pedersen virkelig mener de skal ha pr stk blir jo det 9375kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, til 100 2.3Een jeg hadde ble det 5003kr for 4 gule koni og Lesjöfors 30mm senkesats, vel og merke inkl VW-Audi Club rabatten..

Hvis Pedersen virkelig mener de skal ha pr stk blir jo det 9375kr.

Hmm, ja der sier du noe, tenkte ikke over det jeg, trodde det sto per sett! Får sende en mail tilbake og høre hva han mener..

Også er det for 40mm fjærer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg handla meg lesjofors 40/40 fjører til min 2E c4 men ikke fått satt på enda blir spennende å se håssen de fjøra er..brukt supersport på vw jeg har hatt

Nå leverer de kun 30/30 fjærer til 2.3E forhjulstrekk (se Lesjöfors AB om du er i tvil).

Her er iallefall hvordan det blir (215 dekk = større hjulbuegap):

WAUZZZ4Asm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider