Gå til innhold

Hva slags bil skal man kjøpe?

Ranger emnet

hso2007

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen bileksperter som kan hjelpe meg med informasjon på hva slags bil jeg skal kjøpe. Jeg tenkte ca. rundt 70 000 (+/-). Jeg må ha plass til to barneseter bak (1 bakovervendt stol) og samtidig litt bagasjeplass. Den kommer til å være i daglig drift. Har fått tips om Citroen Berlingo, Toyota Yaris Verso og evt. Mazda Demio. Det spiller ingen rolle om det er bensin, diesel, automat eller gir. Takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det noen bileksperter som kan hjelpe meg med informasjon på hva slags bil jeg skal kjøpe. Jeg tenkte ca. rundt 70 000 (+/-). Jeg må ha plass til to barneseter bak (1 bakovervendt stol) og samtidig litt bagasjeplass. Den kommer til å være i daglig drift. Har fått tips om Citroen Berlingo, Toyota Yaris Verso og evt. Mazda Demio. Det spiller ingen rolle om det er bensin, diesel, automat eller gir. Takk for innspill :)

Toyota og mazda er vel dem som sannsynligvis gir deg bil med best driftsikkerhet.

Men Citroën er blitt veldig bra, og dem ligger lavt i pris.

Jeg hadde vurdert Xantia stv. Dem er store inni, riktignok ikke så høye, men får fint plass til meg på 2m og barnesete er ingen problem, vi har bare ett, og kan sette den bak meg, da må jeg riktig nokk sitte litt rett i ryggen, men det passer for meg.

Med ett sete bak, så kan fortsatt fint 2 voksne sitte i baksete, så den skulle være fint med 2 barneseter og enda en unge på pute.

99mod får du fra 35 000,- men dem er godt langt.

for 70 000,- så får du fint en 99 - 00 mod med grei km.

eller en 01 med en del km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider