Bipolar Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Hei, Lurer litt på denne JackHammer fra MTX, men elementet er jo for stort for de aller fleste biler. Så er det noen her som kan anbefale noe annet? Helst mindre elementer, heller flere. Har kikka litt på Digital Design basserne, hva om vi sier 2stk. av toppmodellen dems? Er vi i nærheten av JackHammer da? på forhånd, takk! Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 hehe, en jackhammer er KUN laga for å vises frem :p de duger ikke til en dritt :) er MYE annet som er MYE bedre.. ang hva DU skal handle, så må du tenke litt på hva du har råd til av forsterkere og :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Alan Dante bruker 1 DD 99Z18, og 4stk Stetsom V-Line 7KD Forsterkere, og vant dbdrag 2007, og har verdensrekorden på 181,9db elns(husker ikke helt). så, du trenger nok ikke mere en 1 sub, og en jackhammer spiller ikke i nærheten av like høyt, den er kun show-off. nå er bilen til dante totalt ombygd også selvfølgelig, mersom en ekte murklosse av type volvo stv :p Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 180,5 spilte dante.. men kan ikke sammenligne noe med han, da han som sagt har en murkloss av dimensjoner til bil.. og noe slikt som 36 batterier.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bipolar Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Hehe ja, ikke sant. Med den størrelsen sier det seg nesten selv :D Okei, men da høres det ut som DD blir det aktuelle da. Men kunne helst tenke meg 2 elementer istedet for ett. La oss si jeg trapper ned noen hakk å går for 2 bassere. Hvilken modell ville dere valgt? Og hvilken forsterker? Jeg trenger helst 2 elementer for å få det til å se best mulig ut også, hehe :D Og da trapper vi heller ned noen hakk bare;) Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 mot en vanlig person kan nok ikke han sammenlignes nei, men så lenge han har konkurenter i sin klasse, kan han sammenlignes mot de, og resultaten ble: World Record Holder - 2007 – EXTREME 1 Sub - U.S.A. Winner of the EXTREME WORLD CUP 2007 - U.S.A. Winner of DEATH MATCH – World Finals 2007 - U.S.A. Detainer of the HIGHEST SPL SCORE IN THE WORLD 180,5dB - U.S.A. :=) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bipolar Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 mot en vanlig person kan nok ikke han sammenlignes nei, men så lenge han har konkurenter i sin klasse, kan han sammenlignes mot de, og resultaten ble:World Record Holder - 2007 – EXTREME 1 Sub - U.S.A. Winner of the EXTREME WORLD CUP 2007 - U.S.A. Winner of DEATH MATCH – World Finals 2007 - U.S.A. Detainer of the HIGHEST SPL SCORE IN THE WORLD 180,5dB - U.S.A. :=) Jupp. Det er jo helt sykt når man når et nivå på 180.5dB. Selv har jeg vel hørt maks 140dB kanskje..? hehe Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 du skriver du skal ha to toppmodeller til DD.. er du klar over hva de koster og hvordan det låter? hvilken bil har du? hvilke forsterkere tenker du på? skal du bruke det til dbdrag? hvor mye penger skal du bruke? Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opeth Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 De rekordene der sier ganske lite om hvordan det vil fungere i en normal bil på normal musikk og installert av normale folk med normale kunnskaper ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 er akkurat det som er poenget mitt :) DD z-serien koster noe sånt som 49.000 pr element og vil funke DÅRLIG til musikk.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 La meg aller først påpeke at jeg ikke er noen dB drag-person overhodet. Men dersom målet ditt er å spille så høyt som mulig, og du kan skaffe finansene som trengs vil jeg komme med følgende påstand: Alan Dantes resultat er ikke hovedsaklig et produkt av hva slags komponenter som er brukt, men av hva slags teoretiske og praktiske kunnskaper han er i besittelse av. Dersom alt som skulle til var å kaste penger på dB-måleren for å få den til å måle bra var det mange som hadde spilt langt høyere enn de gjør... EDIT: Opeth og Klovnster kom meg i forkjøpet :) Begynn heller med noe (langt) billigere som fremdeles har potensiale til å spille høyt, men som lar deg ha råd til å bytte ut og vokse sammen med deg etterhvert som du tilegner deg mer kunnskap. Finn ut hva slags klasse du ønsker å stille i, og hva slags biler og produsenter som er mest brukt. Håper du ikke tar dette som personlig kritikk, det er nemlig slett ikke vondt ment :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bipolar Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Nei, fant ut det at jeg heller trapper ned noen serier og kjøper heller 2 elementer. Jeg har sett for meg en pris rundt 50.000,- for element og forsterkere jeg. Får jeg noe som rocker litt til den prisen da? :D Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 mangler fremdeles svar på HVA du skal med anlegget :) hehe hvor i vestfold bor du? jeg har drevet endel med stereo og dbdrag, så kan sikkert hjelpe deg :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bipolar Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 La meg aller først påpeke at jeg ikke er noen dB drag-person overhodet. Men dersom målet ditt er å spille så høyt som mulig, og du kan skaffe finansene som trengs vil jeg komme med følgende påstand: Alan Dantes resultat er ikke hovedsaklig et produkt av hva slags komponenter som er brukt, men av hva slags teoretiske og praktiske kunnskaper han er i besittelse av. Dersom alt som skulle til var å kaste penger på dB-måleren for å få den til å måle bra var det mange som hadde spilt langt høyere enn de gjør... EDIT: Opeth og Klovnster kom meg i forkjøpet :) Begynn heller med noe (langt) billigere som fremdeles har potensiale til å spille høyt, men som lar deg ha råd til å bytte ut og vokse sammen med deg etterhvert som du tilegner deg mer kunnskap. Finn ut hva slags klasse du ønsker å stille i, og hva slags biler og produsenter som er mest brukt. Håper du ikke tar dette som personlig kritikk, det er nemlig slett ikke vondt ment :) Ja skjønner poenget :) Derfor jeg heller går ned noen serier hos DD, for DD har jeg hørt en gang tidligere, og det låt helt rått. Men dersom dere har andre alternativer som lønner meg mye bedre, ønsker jeg gjerne å høre hva som er lurt :) Jeg skal bruke det til musikk og morro, blir ikke mange dB dragene for meg, hehe. Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bipolar Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 mangler fremdeles svar på HVA du skal med anlegget :) hehe hvor i vestfold bor du? jeg har drevet endel med stereo og dbdrag, så kan sikkert hjelpe deg :) Det skal brukes til ALT utenom dB drag :D hehe, muligens noe dB drag på rudskogen og sånne steder, men bygger ikke for å konkurere. Holder til i Larvik :) hadde vært fint med litt hjelp, men forløpig blir det ikke noe, jeg prøver bare å kartlegge litt frem til det blir en evt. bygging. For da vet jeg hva jeg må regne med i pris osv. Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg