RoyAndersA Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Hva vil jeg kan hente ut av 1.8l med grenrør,trimkam,effektanlegg og weber forgasser? Siter Ford Taunus 1.6 Bravo Vw Golf mk2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 har vel lite for seg å trimme en 1.8... blir dyre hestekrefter.... hadde heller bytter motor til gti(16v)... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoyAndersA Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 ja..var d jeg tenkte..mn 16v..hører mye prat om kr å kw motor osv osv..hva er forskjellen ? Siter Ford Taunus 1.6 Bravo Vw Golf mk2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 golf2 gti 16v kom med 2motorer KR som er 139hk og PL som er 129hk kr blir sett på som en bedre motor... men den er også eldre mener skillet gikk rundt 1988? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoyAndersA Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 ok..har du noe peiling på hvor jg kan finne motorer.komplett med alt elektriske osv ? Siter Ford Taunus 1.6 Bravo Vw Golf mk2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 vacn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Hva vil jeg kan hente ut av 1.8l med grenrør,trimkam,effektanlegg og weber forgasser? Med det overnevnte kan du hente over 200 hk om alt er gjort riktig! Bilen er fortsatt fullt gatekjørbar. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dubmeister Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 om du skal hente 200 hester ut av en 90 hester 1.8 så ser jeg for meg at det blir deilig dyrt ... Siter o 1998 Audi S8 o 1981 Porsche 911 Turbo o 1956 Vw Ragtop Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kr0lle Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Definer dyrt? Blir nok både bedre og billigere med ny motor (f.eks. GTI 8v/16v) og så eventuelt turbokonvertere. F.eks. GTI 8v-motoren (1.8) tåler fint rundt 200hk med turbo dersom en skifter toppakning til en i stål, og bruker diselbolter uten strekk. Det selges ferdige kit, da leveres det 180hk / 210nm @ 0.6 bar. Tro meg; Dette vet jeg ;) EDIT: Men nå var det ikke dette trådstarter lurte på, beklager :blah: Siter - VW Golf II GTI - RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Som de andre sier så er det mest hensiktsmessig å bruke et bedre utgangspunkt hvis du vil ha litt mer effekt enn standard GTI. Men, på en annen side så trenger det ikke koste all verden å dra ut 10-15hk av motoren du har nå, en weber som du nevner kan du finne fra f,eks en Sierra/Volvo og kam kan du kjøpe hos f,eks Quattro73.. Jeg har en skikkelig billigløsning med GTI kam og en gammel Audi forgasser(Pierburg 2B5), kostet meg en 1000lapp:blah: Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dubmeister Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 jeg har en 90 modell, 1.8 med mono-innsprøytning - - tenkte jeg skulle ribbe den innvendig. guttungen mente vi burde ha ti eksoser og en vinge på taket (han er 5 ) har noen gamle 5 eikers compomotive felger jeg skal lakke hvite. men i den samme ånd ... jeg gidder ikke bytte motor ... enda .. enkle mods på denne motoren ville være ? ? får lage meg en prosjekttråd senere, når jeg er ferdig med oppussingen av huset .. Siter o 1998 Audi S8 o 1981 Porsche 911 Turbo o 1956 Vw Ragtop Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESPN Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Eksos,powerfilter og dobble webbere saa har du kanskje 100 hk :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piddien Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 jeg har en 90 modell, 1.8 med mono-innsprøytning - - tenkte jeg skulle ribbe den innvendig. guttungen mente vi burde ha ti eksoser og en vinge på taket (han er 5 ) har noen gamle 5 eikers compomotive felger jeg skal lakke hvite. men i den samme ånd ... jeg gidder ikke bytte motor ... enda .. enkle mods på denne motoren ville være ? ? får lage meg en prosjekttråd senere, når jeg er ferdig med oppussingen av huset .. Den motoren (kode RP) er laget for å gå på 91oktan bensin, så det er mulig å justere opp tenningen en del uten at du får banking hvis du bruker 95 eller 98. Dette vil gi en liten effektøkning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 men i den samme ånd ... jeg gidder ikke bytte motor ... enda .. enkle mods på denne motoren ville være ? ? Fjerne luftslangene frem til luftfilteret --> +1 til 2 hk Kun trimkam --> 100 hk. Trimkam og 32/36 DGV --> 110 hk Trimkam, portet topp mm, forbedret eksos og enkel 45 DCOE --> ~140 hk Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.