Gå til innhold

Utforkjøring (Mindre grad) Hjelp trengs

Ranger emnet

Sokki

Anbefalte innlegg

Ja da har jeg hatt min ALLER første kollisjon med bilen min.Kjører i 30-40 km mot en rundkjøring,treffer renne stens kanten med dekket,kjører på påbudt skiltet,det med pila som peker nedover mot vei banen.

Skade på bil:

Felgen på venstre side framme er presset litt inn (noe som fører til ustabilitet mener nå jeg)

Frontfanger fikk en liten smell,ikke noe kritiske skader akkurat,men nok til at det er synelig. (skal sparkles osv senere)

Skiltet er bøyd :P Føreren altså meg i god behold,kom ifra "ulykken" helt uten person skader...

Er det noe lurt og koste på Elantraen noe for og få alt i orden utseende messig?

Det er en førstegangs bil lissom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for at lys virker, ingenting kan ramle av og at det ikke er noen farlige/skarpe kanter som stikker ut. Rett ut felgen (eller få tak i en annen hvis det er billigere).

Tut & kjør.

Ingenting faller ut nei :) Takk gud for det ass....

Får se til sommeren om det blir ny bil,kan hende det blir det =) vi får se...kan jo fortsatt få noe for den gamle da,når den skal selgæs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis felgen har bøyd seg er det ikke dumt å ta en liten inspeksjon av forstilling. Er du heldig er det bare felgen. Litt mindre heldig er forstilling skev og du får dårligere kjøreegenskaper og gjerne dekk som slites fort og skevt. Er du veldig uheldig finner feks styrestaget på å gi seg i 100 kmt på motorveien..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sette det litt på spissen;

Det finnes diverse stag, bærebruer, foringer osv som ikke ved første øyekast har noe skade, men som senere viser seg ved at det blir noe skjevhet/ feil spissing, og at kanskje stag m.m må byttes pga brist/brudd..

(f.eks; bærebru som har en usynlig svakhet til å begynne med, men som utvikler seg til en liten sprekk, og desto større ettersom tiden går og bilen får juling av norske veier)

så om man kliner til en kant og "bare" felgen gikk med, så kan det også hende at andre ting kommer frem i lyset noe senere.

Dette er vel ikke direkte ment til trådstarter, men en generell notis til de som tar seg en ufrivillig tur av veien i ny og ne.

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider