Gå til innhold

Golf 1994modell 1,4l stoppet på høyt turtall og vil ikke starte igjen!

Ranger emnet


paroa

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Golf 1994 modell som jeg kjørte med igår. Igår var det veldig glatt her hvor jeg bor og jeg begynte å spinne. Når jeg fikk et turtall på mellom 6-7k så stoppet motoren og den vil absolutt ikke starte igjen!

 

Er det noen som har en idè om hva dette kan være?

 

Selv tenker jeg kanskje det er tenningen det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på musikk så jeg hørte ingen rare lyder annet en at turtallet sank og sank og tilslutt var nåla på 0rpm.

 

Jeg kan legge til at jeg har hatt litt problemer med at den har bare gått på 3sylindere på tomgang, men det trenger jo selvfølgelig ikke å ha noen sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så veldig godt kjent med golf, men har du forgasser og stift-tenning? Eller injektion og el-tenning? Har du det første, kan det være f.eks stift eller kondensator som har tatt kveld, evt at forgasseren er tett av rusk etc. Sjekket om du får gnist på pluggene og bensin fram til motor?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så veldig godt kjent med golf, men har du forgasser og stift-tenning? Eller injektion og el-tenning? Har du det første, kan det være f.eks stift eller kondensator som har tatt kveld, evt at forgasseren er tett av rusk etc. Sjekket om du får gnist på pluggene og bensin fram til motor?

 

Litt for ny for forgasser og stifttenning, er nok el-tenning og innsprut på disse:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde forgasser og stifttenning jeg, er du sikker på det?

Jeg har iallefall en rotor i coilen som tar seg av tenningen og ved luftfilteret så sitter det et forgasser spjel i noe som kan ligne på en forgasser.

 

Forgasseren ser litt komplisert ut så det er jo veldig mulig, men om noen kunne fått avkreftet/bekreftet noen av disse tingene hadde jo det vært fint. For jeg er ikke sikker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene! Jeg sjekket gnist, og det var gnist. Så sjekket jeg bensin ved å skru ut slangen inn til forgasser og sette på tenning. Det kom bensin ut. Så skrudde jeg av luftfilteret (?) og helte nedi bensin, da startet den! Den døde imidlertid med engang.

 

Så tenkte faren min at det var en flotør som hadde hengt seg opp eller lignende. Da så han en kontakt som ikke satt i, han plugget i kontakten i forgasseren og alt fungerte som en drøm!

 

Det var noen sensorer eller elektronik som styrte "flotør" opplegget. Kontakten til den hadde ristet ut og den hadde aldri vært klipset skikkelig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fant ut av problemet:) men du har nok ikke forgasser som Tord Ivel påstår. dette er bosch sitt monojetronic.så inni der er det montert en dyse som forsørger alle sylindrene. men ligner veldig på en forgasser.Det kom nye regler for avgass i 89 (om jeg husker riktig) og forgassere er ikke nøyaktige nok og klarer ikke å jobbe sammen med katalysator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
Bra du fant ut av problemet:) men du har nok ikke forgasser som Tord Ivel påstår. dette er bosch sitt monojetronic.så inni der er det montert en dyse som forsørger alle sylindrene. men ligner veldig på en forgasser.Det kom nye regler for avgass i 89 (om jeg husker riktig) og forgassere er ikke nøyaktige nok og klarer ikke å jobbe sammen med katalysator.

 

hvordan er det å fjerne katalysator?

(har en lik bil men er en 93mod)

MVH

stian

kjøre:

VW Golf 1,9 TDI 2003

VW Boble 1300 1966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det å fjerne katalysator?

(har en lik bil men er en 93mod)

MVH

stian

 

Skal gå greit å fjerne den, mulig du må ha på føleren nede for at den skal gå reint.

 

Golf III har eit innsprøytingssystem som er blanding av forgasser/innsprøyting.

Under luftfilterer sitter gass spjeldet, så har du dysene rett i bakkant av toppen.

 

Tenninga er elektronisk, kun rotor og lokk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår