Gå til innhold

Turbo i E-30 325i

Ranger emnet

[E-30]Frost

Anbefalte innlegg

Heisann! Har anskaffet meg Turbo motor til E-30 325i, som yter ca 230hk. Skal få den til å yte 280hk. Hva må jeg gjøre for å få dette godkjent? Må jeg helt til tyskland for å få papirer eller kan jeg fortsatt få det godkjent i Norge? Hvilke bremser er sterke nok til å tåle 280hk?

På forhånd takk :)

Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt)

Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt)

BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt)

BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket)

BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får dra til en bmw forhandler, så forteller de deg hva du må gjøre om, også gjør du de de sier, og siden viser den hos bmw, og biltilsynet. Vil kankje ikke anbefale å godkjenne med 280hk men. få bremsepapier på litt over 200 hk da er det svært lite som må til. med litt m3 deler er den godkjent for 250-260hk mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Inge Pling

Du får dra til en bmw forhandler, så forteller de deg hva du må gjøre om, også gjør du de de sier, og siden viser den hos bmw, og biltilsynet. Vil kankje ikke anbefale å godkjenne med 280hk men. få bremsepapier på litt over 200 hk da er det svært lite som må til. med litt m3 deler er den godkjent for 250-260hk mener jeg.

Du har tydeligvis ikke godkjent så mange biler i ditt liv. Å ta kontakt med BMW har overhodet ingen hensikt da de ikke gir ut noen form for dokumentasjon. Dersom du ønsker en smertefri godkjenning er TÜV den enkleste løsningen.

325 bremser er TÜV-godkjente til 220 hk

M3 bremsene holder til 340 hk

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [E-30]Frost

Heisann! Har anskaffet meg Turbo motor til E-30 325i, som yter ca 230hk. Skal få den til å yte 280hk. Hva må jeg gjøre for å få dette godkjent? Må jeg helt til tyskland for å få papirer eller kan jeg fortsatt få det godkjent i Norge? Hvilke bremser er sterke nok til å tåle 280hk?

På forhånd takk :)

Som sagt.. Kom gjerne med litt specs på hva som er gjort med den allerede!! Og gjerne litt om hva du har tenkt å gjøre :)

- Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ligger i deler her da, så d blir litt å putle med i vinter. Er turbo, intercooler og røyrene som trengs jeg har kjøpt inn. I tilleg til motoren det stod på. Hadde vært greit å få tak i skikkelige smidde stempler, da d som er på er noe mer hjemme mekket. Ellers skal jeg investere i datasprut. Å forsterket M3 bremser skal jeg også kjøpe inn. har fått tilbud fra et firma jeg ikke husker navnet på i farten. Disse skal tåle mer en nokk :)

Probleme er vel at før biltilsynet godtar noe turbo i en E-30, så må d vel godkjennes i Tyskland og få TûV papirer på det meste? Planen er jo å godkjenne d hele med 200 - 220hk og så skru opp evt trykk etterpå. Ellers vil forsikringsselskapet voldta meg garrantert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betalte du for herligheten forresten!?! Jeg vil også ha!! :op

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 12.000kr for Turbo, Intercooler, dompventil, d røra som trengs og Motor som var klar for turbo. Dette var da brukt og trengs litt arbeid me å få d til å se bra ut. Prisen var ikke så aller verst vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var jo billig det.. Hvor fikk du skaffet det sa du?!

;) Jeg vil ha!!:D

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider