steinar Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Jeg har en merkelig tomgang på golfen min og vil justere dette. I haynes repair boka står det at det skal befinne seg en tomgangsskrue en eller annen plass. Jeg har leta meg gal og ikke klart å finne denne. Vedlagt er et bilde av motorrommet - er det noen som kan tipse meg om hvor den er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 På baksiden av gasseren, inn mot torpedoveggen. 13mm hvis j husker rett.... Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Originally posted by Air 63 På baksiden av gasseren, inn mot torpedoveggen. 13mm hvis j husker rett.... Kan skru å skru å skru så mye du vil på den 13 mm uten at noe vil skje. Du kan skru på den bak.. men da må du kompansere med "snabbtomgang" som det står i Haynes. den skrua på Spjellarmen ved "UFO" huset. der den 13mm er sitter denne skrua.. ikke noe fester til noe skrutrekker... bare ta en tang. Kan sikkert være andre greier. også.. Som jeg ser på bilde er den gassern din ganske svart.. har du rensa den.. (den kan være ren innvendig) men Rens den skru den fra hverandre og Kjøp forgasser rens eller legg den i diesel. Min ble justert først På kald motor.. sånn at choken fungerte fint. så justerete vi sånn at den gikk pent når choken var av... HVordan er symtomene på denne gassern når den er kald/varm hvordan oppfører motoren seg? Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killertox Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Ved ugjevn tomgang så kan det også være at forgasser platformen din er råttnet.. Det var den på min Golf 2..... Tenkte bare jeg skulle si det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Du må bytte noe som heter voks termostat. Det er den som styrer choken på bilen din. Hvis den ikke fungerer som den skal så går bilen din på høy tomgang. Et alternativ er å prøve det som er nevnt tidligere.... På baksiden av forgasserens høyre side mot torpedoveggen på en rund klokke er det en 13mm som du kan skru på. denne vil sørge for lavere tomgang, så sant vokstermostaten din er i orden. Jeg vil anbefale deg å få noen som kan dette til å hjelpe deg. Som jeg har skjønt er du ikke flink med motor, og da vil du kun gi deg selv mange timer med hodebry. Dette er en forholdsvis enkel sak. Jeg vet dette fordi jeg har jobbet med disse bilene i mange år. Det kan selvfølgelig være mange andre ting som er årsaken til høy tomgang, men dette er de mest vanlige feilene. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg