alfert Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Blir bra dette, men kjedelig med lakken da...Hadde jeg vært deg tror jeg at jeg hadde lakkert opp den skjermen en gang til, føles litt bedre når man er ute og kjører da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GammelVolvoVenn Skrevet Juni 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Da er ildprøven bestått! Dro først idag for å få justert forstilling. Jeg er 1250kr fattigere, men den går nå som på skinner! EU-Kontrollen var en smal sak... Kontrolløren (på bilverkstedet) var tydelig begeistret over godt arbeid med hjulopphenget :-) Likevel likte han ikke at senkesettet ikke var å finne i vognkortet. Jeg ante det ville bli slik..., så time til BT ble bestilt for 14dager siden. Hadde det ikke vært for at jeg gjorde han oppmerksom på at styrestagene kolliderer med stabstaget (!) ved stort rattutslag, så ville det vært den eneste feilen. Jeg tror jeg har montert stabstaget opp-ned (flaut...!) Ellers har jeg litt jobb å gjøre med forgasserinnstilling. Jeg fikk kontrolløren til å sette avgasssonden i, selv om amazonen er fritatt fra avgasskrav. 0,4% CO er vel litt lavt...! Om jeg justerer den fetere, slipper jeg å dra choken for å fa den til å gå rent.. Her et bilde fra en godværsdag i helga. Det kosmetiske kan jeg vie mere tid fremover for min O V Siter Amazon 122S - 70 mod MK 2 Golf Rallye MK 1 Golf GTI - søker 16v motor til denne..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alzeimer Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 kommet noe lenger eller nyter du sommeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GammelVolvoVenn Skrevet August 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 kommet noe lenger eller nyter du sommeren? jeg nyter sommeren...! Men litt fremgang har det jo vært på amazonfronten likevel. Senest idag ble den polert for å få fiiine bilder til forsikringen. Gjensidige tilbyr full kasko for 750kr om bilen min er bra nok. Tok bilder i skumringen idag for å skjule de værste bulkene og stripene. Fargeforskjellen på førersiden var det værre å skjule... får se om de godtar slikt. Skal montere 240 rullebelter i bilen, men har kommet frem til at boltene fra 240 ikke passer i amazonen. Har amazonen unf-gjenger på innfestingen til setebeltene...? Noen som har bolter liggende? Har forøvrig montert krok på bilen. Øker jo ikke akkurat det sportslige preget, men den ble brukt til å dra en tidsriktig camp-let til Åre tidligere i sommer. Artig sommertur, men ble fryktelig blaut på ryggen og baken i plastikk-setene. Kompisen som kjørte feltvogn hadde det vel ikke bedre han heller.. Siter Amazon 122S - 70 mod MK 2 Golf Rallye MK 1 Golf GTI - søker 16v motor til denne..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Flott bil, synd med bakskjermen men det kommer seg vel =) Hva var kravene for å få forsikring for 750 kroner da, siden du må fram med bilder og alt? 100% original? Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 En riktig perle du har fått til her, gleder meg til å se denne med ny lakk. Den kommer til å bli dritfin!! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GammelVolvoVenn Skrevet August 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Flott bil, synd med bakskjermen men det kommer seg vel =) Hva var kravene for å få forsikring for 750 kroner da, siden du må fram med bilder og alt? 100% original? ja 100% orginal. Jeg har sendt inn bildene og en egenattest på bilens tilstand til gjensidige. Bilen er jo ikke helt strøken (egentlig ganske langt derifra), så jeg blir ikke kjempedeppa om det ikke går igjennom. Tror det blir lenge til bilen får ei hellakkering... Kommer til å bruke tida på å bygge turbomotor istedet :-) Men førerdøra og bakskjermen skal jeg lakkere fortest mulig. Førerdøra er håndpenslet og tykk av sparkel. Skal forberede en bedre dør jeg har liggende og deretter lakkere dør og skjerm sammen. Jeg synes litt småbulker og striper gir bilen sjel og patina! Misforstå meg rett, strøkne biler er herlige å se på, men så lenge rusta ikke har tatt overhånd og ser jeg ingen grunn til å bruke tid og penger på en strøken lakk. Siter Amazon 122S - 70 mod MK 2 Golf Rallye MK 1 Golf GTI - søker 16v motor til denne..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Jævlig fin bil! blir gromt med turbo i den børsja der:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg