GammelVolvoVenn Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Bakakselen (Er vel en Dana 30 tror jeg?), iallefall har den 1:4,20 utveksling og mangler (som de allerfleste) dessverre diff. brems. Litt pussing måtte til før lakkering. Jeg er lei av å dra til et bilverksted for å få presset foringer og hjullager ut og inn hver gang jeg trenger det. Derfor spanderte jeg 2 høvdinger på en presse fra Torshov. Skal ta 10tonn hevder de. Og vips var foringene ute. Momentstagene klare til sandblåsing. Kan jo røpe litt om fremtidsplanene for B20`n. Med denne T03etellerannet fra en 2,0L Saab 9000 må jeg vel døpe om 122S til 122ST:happyhappy: Siter Amazon 122S - 70 mod MK 2 Golf Rallye MK 1 Golf GTI - søker 16v motor til denne..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GammelVolvoVenn Skrevet April 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2008 på tide med en oppdatering! Nå som bakakselen er ute, ble det veldig god plass til å jobbe i hjulhusene. På venstre siden som er verst angrepet, så brukte jeg god, gammel "lappeteknikk". Reservehjulsbrønnen ser ut som den er møllspist, men det får bli sånn frem til senere... Det er jo ikke bærenede struktur, må kun være godt nok fot BT (og meg selv) På høyresiden lappet jeg også et hull etter å ha stukket gjennom med skrujernet. Heldigvis er den hel og fin og lite brun i kantene under! Dette blir fint når nylakkert bakaksel med stag og nye foringer kommer på plass!!! Neste update over helga!! Den må jo bli kjøreklar snart! Siter Amazon 122S - 70 mod MK 2 Golf Rallye MK 1 Golf GTI - søker 16v motor til denne..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GammelVolvoVenn Skrevet April 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 her er dagens update av de gode gjerninger. Bildene taler for seg selv, men i stikkord er følgende skjedd: -nye foringer (nesten alle lå i bagsjerommet da jeg kjøpte den!) -overhalte bremsesylindre -nye bremserør og -slanger -justert slark i hjullager bak -en ny håndbremswire -alle stag, samt tromler sandblåst og lakkert -justert koni classic demperne til en halv runde fra det hardeste -G&M fjærer gjør bilen passe lav. (Noen flere som har slike eller vet hvor man får tak i? Mangeler godkjenningspapirer:confused: ) venstre side Høyre side fra undersiden og bilen står endelig på egne hjul:thumb Neste aksjon er å justere clutchen slik at jeg kan kompensere for det neddreide svinghjulet. Dessuten må en kanalbit under førergulvet byttes. Deretter kan jeg folde hendene og kjøre til BT...:volvsmile Siter Amazon 122S - 70 mod MK 2 Golf Rallye MK 1 Golf GTI - søker 16v motor til denne..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GammelVolvoVenn Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 1. pinsedag er jo en fin dag å skru bil på! I går ble det en grovjustering av forstillinga. Vi har en digital water på jobben, så med litt improvisasjon fikk jeg justert hjulvinklene. Castervinkel ville jeg ha 2-2,5 grader slik den er på 1800 E/ES. Ved å fjerne shimsene bak oppnådde jeg 1,7 grader. Skal jeg ha mere, så må jeg shimse opp på skruene foran. Det blir slik i første omgang! Cambervinkel ville jeg ha negativ! Den står nå på -1grad. Håper forbedringen i kjøreegenskaper overgår økningen av dekkslitasje! Etter forstillingsjusteringen kom jobben som man virkelig ser resultatet av: Skjermer og panser ble montert. Alt passet fin, men jeg mangler noen klipsmuttere for de øvre skjermfestene. Noen som har? Siter Amazon 122S - 70 mod MK 2 Golf Rallye MK 1 Golf GTI - søker 16v motor til denne..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alzeimer Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 fett arbeid! syns du får dårlig med kommentarer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Må si dette ser meget bra ut...mat på med bilder! :thumb Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GLE 86mod Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Blir jævlig bra denne her da;) Sant som Alzeimer er ganske dårlig med kommentarer på 120 forumet!! :/ Siter Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge? Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GammelVolvoVenn Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 takk, takk, jeg kjenner allerede motivasjonen øke! :volvsmile Siter Amazon 122S - 70 mod MK 2 Golf Rallye MK 1 Golf GTI - søker 16v motor til denne..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfert Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Spennende å følge fremgangen din... Stå på videre med like bra jobb... Når tar du turen til BT?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GammelVolvoVenn Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 jeg har litt å syssle med før jeg skal til BT... -bytte kanal under førergulv -montere (og kjøpe) sikkerhetsseler -overhale hovedbremssylinder -se over det elektriske mhh til lys osv. -lakkere bakskjermen Slik jeg ser det blir det 4 fulle dager. Siden bilen står hele 40km unna :-( så blir det vel minst en måned til jeg er så langt. Håper å kjøre litt denne sommeren også!! Siter Amazon 122S - 70 mod MK 2 Golf Rallye MK 1 Golf GTI - søker 16v motor til denne..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GLE 86mod Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Er litt og jobbe med det ja ;P men blir bra detta:) er det ikke sikkerhetbelter i bilen din fra før?? Har du no koblingsskjema når du skal gå over ledningsnette?? Siter Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge? Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GammelVolvoVenn Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 mulig den har hatt sikkerhetsseler, men de var ikke inni bilen da jeg kjøpte den. Uansett vil jeg ha litt mere moderne rulleseler fra 240 eller lignende. Noen som vet hva som passer bra? Koblingskjema finner jeg vel med mye annet kjekt her: http://www.volvoamazonpictures.se/ Det er forresten 2 stk overdrive-relèer. Bilen er utstyrt med overdrivekasse, men den er koblet utenom begge relèene... Gleder meg ikke til å rydde opp i dette. I første omgang må jeg jo se til at det blir lys på bila, slik at den går gjennom på BT! Siter Amazon 122S - 70 mod MK 2 Golf Rallye MK 1 Golf GTI - søker 16v motor til denne..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GLE 86mod Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Ok, var jo ekstra utstyr bilbelte, men siden du har 70mod så skulle det nok ha være belter i den ja:P I min Amazon er det rulleseler sånn som i 240'n og detter er orginalt i min:D så tenker nok det er sånne som har sittet i din å:) Var kjekk den sia der ja. Greit og ha overdrive kassa ja;) tenker jeg skal skaffe sånn selv en gang:D er vel lurta og få kobla den innom relè igjen da?? Hehe, nei skjønner. må gå igjenom ledningsnette selv på min Amazon:/ Ja er vel egentlig lysa som er viktigst.. Siter Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge? Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alzeimer Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 hvordan står det til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GammelVolvoVenn Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Da er følgende gjort på min liste: -bytte kanal under førergulv [kappet ut] -montere (og kjøpe) sikkerhetsseler [fant ingen hos høggern] -overhale hovedbremssylinder [x] -se over det elektriske mhh til lys osv.[x] -lakkere bakskjermen [ja, men det gikk til h......] Her er kanalen på førersiden kappet ut. Penslet på litt ferrobet før det blir sveiset neste helg kanskje. Slipte og sparklet litt på den dårlige bakskjermen min. La ikke alt for mye slit i det, da det trengs en større rettejobb her, ikke juks med kilosvis med sparkel. Har også kappet en bit av takrennen. Skal sveise inn ein bit fra delebilen seinere. Før og etter lakk bilder av bakskjermen: Et eller annet har skjedd med lakken når den har stått lagret (frostfritt) over vinteren. Dette er så langt unna Volvo 046 man kan komme!!! Skjermen ser fryktelig ut, nesten lilla! Lurer på om jeg gidder å kjøpe farge for å gi den et strøk RØD, eller om jeg skal la den være slik over sommeren. Blir jo sannsynligvis hel lakkert over neste vinter, så jeg har ikke lyst til å putte kroner eller tid i å gjøre noe nå. Hva tror dere? Når jeg skal parkere bila, så får jeg vel sette fin-sida til. Når bila er våt, så glinser den jo nærmest i solen. Med 5,5toms felgene ser den jo slett ikke verst ut! Legg merke til tysk registrering for transport i nærterrenget.... Til slutt et bilde av interiøret.... Et sete fra en gammel Austin Bridge lagt på noen planker funket også. Orginalsetene prøver jeg å pynte litt på. Må sveise litt på dem, så de er demontert! Siter Amazon 122S - 70 mod MK 2 Golf Rallye MK 1 Golf GTI - søker 16v motor til denne..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg