Gå til innhold

Anlegget streiker :S

Ranger emnet

Zohky

Anbefalte innlegg

Hallo, har nettopp installert et nytt anlegg i bilen(2 bassere, 2front høytalere, 2 6*9'ere, cd spiller og forsterker), har møtt på noen problemer jeg slitter med og fikse siden jeg ikke er helt expert angående temaet.

Tingen er at alt starter fint opp, cd spilleren og forsterkeren.

Men når jeg setter på musikk så er det bare basserne som funker.

foreløbig er det bare basserne og 6*9'erne som er koblet gjennom forsterkeren, alt sammen er koblet slik:

cd spilleren har bare en phono utgang så fra den tok jeg til forsterkeren som gir til basserne, 6*9 er koblet i hi level, og de 2 andre høytalerne er koblet til spilleren.

Hadde vært kjempe fint med noe hjelp angående dette :)

Spilleren:Panasonic CQC1405N

Anlegget:MDS FANATIC 6-CHANNEL

Alt er kjøpt på mds.se

Btw: bilen jeg har installert det i er en opel astra stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hav mener du konkret med at 6x9 tommerene er koblet i hi level? Er det high level input på den forsterkeren? Du kan i hvertfall ikke koble høyttaleret til der, det er bare et alternativ til linjeinngang dersom du ikke phonokabler. Tror nok du må ha RCA Y-ledd for å få lyd i alle kanalene. Noene forsterkere har en inngangsvelger bryter som lar deg få lyd med bare en phono inn men noen trenger phono inn på alle kanalene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, har ikke hatt tid til og få svart, har vært litt opptatt i det siste.

Tingen er at nå har jeg koblet litt om på det.

Nå går alt fra cd spiller til forsterkeren og ut til høytalerne.

Men det som er nå er at når jeg slår på anlegget så speller bare basserne, og de spiller drit dårlig.

Men hvis jeg trekker ut phono kablene til basserne så speller de 4 andre høytalerne.

alt er koblet på en litt rar måte siden jeg bare hadde 1 sett phono utganger på cd-spileren,basserne er da koblet i phono, mens de andre har jeg koblet i hi level connection. fra cd-spilleren til forsterkeren altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider