Gå til innhold

Oppsett ved chiptuning 1,8 T

Ranger emnet


turbotom

Anbefalte innlegg

Jag undras..... Har en passat 98-mod 1,8 turbo som jeg skal chippe. Har snusa litt rundt på nettet og funnet mye firmaer som tar seg av den slags, men det står bare de forskjellige steg`ene i chipprosessen. F.eks BSR steg 1+ som de kaller det: chip, 2,5" eksos fra kat og åpent luftfilter skal gi 214 hk eller noe sånt. Det høres jo ok ut, men nå har det seg slik at jeg har på en måte gjort mine egne "forberedelser" til chiptuninga selv! ;) Har allerede BSR Optiflow åpent luftfilter og forsterka alu dumpventil og et egenprodusert 3" rustfritt eksosanlegg fra flexrøret og bak uten midtdemper og med en japse-potte bak. Kan dette gjøre at motoren får litt lite mottrykk? Det er jo bra med god flow, men den skal vel ha et visst mottrykk også hvis jeg ikke tar helt feil?! Dessuten skal det på plass en frontmontert ladeluftkjøler før chipping. Er den noen som har litt teknisk info på lager om mottrykk og slikt? Og er det noen som kan anbefale meg en chip-produsent som best passer mitt oppsett?

 

 

Mvh TurboTom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å ringe til Johan i Chipsenter.no. Han har mye peiling, var han som hjalp meg med min.

Mener at på turbomotorer så skal det være så fritt som mulig ut av turboen? Skal bygge bort katten min nå, gleder meg som en unge til å se om det blir noe effekt ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å ringe til Johan i Chipsenter.no. Han har mye peiling, var han som hjalp meg med min.

Mener at på turbomotorer så skal det være så fritt som mulig ut av turboen? Skal bygge bort katten min nå, gleder meg som en unge til å se om det blir noe effekt ut av det.

 

Med turbo er det helt klart en fordel med god flow inn og god flow ut! Men innenfor rimelighetens grenser trur jeg... :) Skal du flense kat`n? Skal du lage røret sjøl, eller kjøper du ferdig downpipe? Jeg tenkte på å gjøre det samme, men Tommmy Schøneberg i TS Racing mente på at det ikke var så vanvittig mye å hente på det....klart noe effekt stjeler den jo men, jeg tror det koster mer enn det smaker, iallfall om man skal kjøpe ferdig rør! Men det hadde vært moro å lagd et sjøl da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med turbo er det helt klart en fordel med god flow inn og god flow ut! Men innenfor rimelighetens grenser trur jeg... :) Skal du flense kat`n? Skal du lage røret sjøl, eller kjøper du ferdig downpipe? Jeg tenkte på å gjøre det samme, men Tommmy Schøneberg i TS Racing mente på at det ikke var så vanvittig mye å hente på det....klart noe effekt stjeler den jo men, jeg tror det koster mer enn det smaker, iallfall om man skal kjøpe ferdig rør! Men det hadde vært moro å lagd et sjøl da!

 

Skal lage sjøl tenkte jeg, skal skru av downpipen og lage en skisse av flensene i endene og skjære ut nye i metall. Så skal jeg kjøpe et 2,5" rør og bøye til resten og lage et hull og sveise på en mutter som lambda'en skal stå i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår