c-bremv Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Igår var vi på EU godkjenning med våres dodge ram 2500. Det er nå blitt pålagt med fartssperre på slike biler på 92 km/t! Kan dere fatte noe så idiotisk??! Vi må nå ut med nærmere 15000 kroner for å få bygd inn denne sperren. Noen som tror det finnes muligheter for å fjerne en slik sperre i ettertid? Bilen er jo rett og slett ikke brukbar på norske motorveier med denne sperren, sørafor har de til og med 100km/t farsgrense på enkelte steder. Dette er jo helt ufattelig idiotisk av den norske stat. Bilen blir jo også ubrukbar i utlandet, der de har langt høyere fartsgrenser enn i norge. Noen som vet noe om denne sperren? og om det finnes muligheter for å fjerne den? Flere som er enig at den norske stat driter seg fullstendig ut med sine luse forslag for å suge til seg enda flere kroner...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Er ulovlig å fjerne den dersom den er montert.. Bilen din har vel en totalvekt på over 3500 ja? Om du nedklasser den til førerkort kl. B, slipper du fartssperra. Måtte gjøre det på en slik bil da jeg var i jobb. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c-bremv Skrevet Februar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 ja vet man kan registere den som klasse B. Men dette koster jo også flere hundre tusen kroner!... Må nok finne på noe lurt for og få fjerna dette svineriet fra bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Er ikke sikker på hva det koster å nedklasse den, men er vel neppe så dyrt? :\ Er nok rimelig umulig å fjerne fartssperra.. Vet på gamle lastebiler at det gikk an å ta ut ei sikring slik at fartssperra forsvant, men da mistet man muligheten til å løfte boogie, radio, etc. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 få dem til å montere den på en egen sikring ;)napper du ut den sikringa og så er svineriet bort! kan ikke fatte å begripe at det ikke kan brukes litt skjønn på slike saker. skjønner godt at lastebiler ikke kan ha så stor fart men en slik bil er noe helt annet selv om den er registrert som lastebil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjas&mas Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 hvor dumt det enn virker så er det jo i bunn og grunn myndighetene som tetter et hull i lovverket... Det var vel aldri meningen at en lastebil feks skulle være en ram srt 10 når de lagde loven tror jeg. Behøver vel ikke være så dyrt å registrere den på klasse b tror jeg, mener jeg så et eksempel i autofil (dog på en thaoe) og det var ikke rare summen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimkokt Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Er ikke sikker på hva det koster å nedklasse den, men er vel neppe så dyrt? :\ Er nok rimelig umulig å fjerne fartssperra.. Vet på gamle lastebiler at det gikk an å ta ut ei sikring slik at fartssperra forsvant, men da mistet man muligheten til å løfte boogie, radio, etc. :p Når vi kjøpte vår 2500 diesel ny som lastebil fikk vi vite at det kostet va ca 600 tusen og få omregistrert den til B. synker jo vert år men er fortsatt veldi dyrt etter noen få år. Bilen kostet ca 500 tusen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.